moeder snapt mij niet

  • 23 June 2020
  • 1 reactie
  • 57 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Mijn moeder heeft van jongs af aan nooit echt naar mij omgekeken, omdat ik heel erg anders dan haar was/ben. Ik geloofde snel al niet meer in 'onzichtbare magische wondgenezing stofje' etc. Ik was best slim en ik had niet genoeg aan kleine kinder boeken. Vanaf dat moment heeft mijn moeder mijn hele bestaan opgegeven omdat ik slimmer was dan zij. Gelukkig speelt mijn vader altijd al voor mij een moeder en vader rol. Maar de band met mijn moeder is dus mega flut.

Mijn moeder is toen ik een jaar of 9 was vreemdgegaan op mijn vader. En niet 1 keer maar meteen 2x. Ik kon slecht tegen ruzies en was rond die tijd dus vaak ziek en heb ik veel meegekregen. Mijn vader is niet gaan scheiden (wat ik nog steeds fucking dom vind maar goed, want ze is nooit opgehouden met vreemdgaan).

Mijn moeder heeft ook nooit iets aan school gedaan. Ze snapt dus niet dat als ik (zoals nu) een SE week heb en ik aan het blokken ben dat ze dan niet aan mij moet vragen om de afwasmachine te doen. 

Lang verhaal kort heb ik gewoon geen respect voor mijn moeder en vind ik het echt fucking oneerlijk als ze mij bijv. Egoïstisch noemt, terwijl dat wij nog nooit naar me heeft omgekeken.

Mijn moeder heeft momenteel ook een depressie en dat gebruikt ze erg als een oneerlijk excuus. Maar haar psycholoog heeft gezegd dat ze meer met mij moet doen, maar ik wil dat echt niet gewoon. Ik weet dat het stom klinkt maar ik wil niets meer met haar te maken hebben en ik wil haar gewoon uit mijn leven hebben. Waarom zou ze nu wel ineens vragen hoe mijn dag was....? Ik kan hier echt niet tegen en ik ben echt te gefrustreerd hierover... heeft iemand advies of miss soortgelijk verhaal??


1 reactie

Hey Fleurtje186

 

Je kan het niet goed vinden met je moeder. Volgens haar psycholoog moet je moeder meer toenadering tot je zoeken, maar dat zie jij niet zitten. Gelukkig lijk je wel bij je vader terecht te kunnen. 

 

Jammer dat je het gevoel hebt niet begrepen te worden door je moeder. Komt je vader weleens tussen jullie beiden in? Als je moeder jou bijvoorbeeld tijdens een toetsweek zou vragen om de vaatwasmachine te vullen, zou je vader op zo’n momenten even voor je kunnen inspringen. 

 

Als ik jou was, zou ik me neutraal proberen opstellen. Vraagt je moeder hoe je dag was, geef jij een kort maar beleefd antwoord. Iets als ‘Goed. Hoe was jouw dag?’ kan voldoende zijn. Op die manier laat je zien dat je volwassen bent. 

 

Zou een activiteit met je moeder én je vader kunnen? Als je moeder er namelijk op staat om wat met jou te doen, is het voor jou misschien fijner om je vader bij je te hebben. Met z’n drieën lijkt me in zo’n geval fijner dan met z’n tweeën. 

 

Als je het echt niet zou zien zitten om wat te doen in het bijzijn van je moeder, mag je dat op een vriendelijke manier duidelijk maken. Je zou bijvoorbeeld kunnen zeggen dat je hoofd er niet naar staat, of dat je het druk hebt met schoolwerk. Hier zou ook je vader een goed woordje voor je kunnen doen, moest je moeder jouw woorden niet serieus nemen. 

 

Gr. Kenshin

Reageer