moeder schreewt altijd naar mij

  • 8 September 2021
  • 4 reacties
  • 125 Bekeken

Hallo ik ben een meisje van 13. Heb een vader die in Nederland is geboren maar als nog buitenlands is en mijn moeder uit een andere land. Sinds ik 8 werd maakte mijn moeder met iedereen in mijn gezin ruzie ze schreeuwt ze bedreigd. Ik heb 1 oudere broer en 1 oudere zus die amper nu thuis zijn ik ben de enige die vaak thuis is met mijn moeder en vader. Ik begin wel waarom ik dit wou typpen.

 

mijn moeder maakt mij altijd verdrietig en boos ze schreeuwt elke dag naar mij maak niks uit waar het over gaat of ze bedreigd me met ik ga je slaan. Ik en mijn moeder hebben niet hele goeie moeder dochter band. Ik hou natuurlijk van haar maar zij niet van mij ik probeer alles om een betere band te hebben maar we kunnen niet 1 dag zonder dat zij weer begint te schreeuwen meestal als ze zo boos en agressief word op mij ren ik naar mijn kamer en huil dan denk ik waarom ik waarom heb ik zo’n moeder die elke dag mij verdrietig laat voelen. Net schreeuwde ze weer naar mij en het was 23:00 ze schreeuwde heel hard ik zij mama wees wat zachter we hebben buren maar nee ze schreeuwde nog harder rende zoals gewoonlijk weer naar boven. Meeste van mijn vrienden weten dat mijn moeder zo doet naar mij heb het verteld aan hun zelfs een keer wanneer ze zo boos deed en schreeuwde zaten mijn vrienden voor de deur en hoorde alles wat ze zij binnen. Ik heb een hele lieve vader die hard werkt en ik hou heel veel van hem hij maakt mij altijd aan het lachen ookal kan ik het niet maar mijn moeder doet ook zo naar mijn vader maakt om de kleinste dingen een ruzie en schreeuwt naar ons en altijd het word jij en je vader of jij en je dochter. Ik weet het kan normaal zijn voor mijn moeder ze heeft een hele andere cultuur opgegroeid dan ik. Maar ik weet dus echt niet wat ik moet doen kan iemand mij advies geven


4 reacties

Hey!

Het spijt me echt dat je dit mee moet maken, ik wil je echt een knuffel geven! :)

Ik zou proberen weg te blijven van je moeder zoveel dat mogelijk is, en als ze je gaat slaan, naar veilig thuis gaan! Probeer haar zo min mogelijk boos te maken (ik seet dat ze het zonder reden doet) maar probeer haar zo veel mogelijk te ontwijken!

Dit is alles waar ik je mee kan helpen! 

Sorry daarvoor, hopelijk reageren andere mensen nog of mischien kun je met de kindertelefoon chatten of bellen! :) 

-YDKMD

 

Dankjewel ❤️

Heyy

 

Wat naar dat je dit zo meemaakt! Hoe gaat het nu met je?

 

Als je je onveilig voelt thuis kan je altijd contact opnemen met veiligthuis. Veiligthuis is 24/7 bereikbaar op het nummer 0800-2000 en de chat is iedere dag geopend tussen 9:00 en 17:00!

Ook kan je iedere dag tussen 11:00 en 21:00 contact opnemen met de kindertelefoon. De kindertelefoon is bereikbaar op het nummer 0800-0432 of via de chat.

 

Misschien durf je met iemand te praten hierover? Ik begrijp dat je wel een goede band hebt met je vader dus misschien is het een idee om een keer met hem te gaan praten hierover? Hij zal jou vast begrijpen en dan kunnen jullie elkaar samen helpen om deze situatie te verbeteren door misschien hulp te zoeken bij iemand.

Je kan ook altijd met iemand anders praten zoals je mentor, een ander familielid, een vertrouwenspersoon, je vrienden of de huisarts. Als je praten eng vindt zou je ook een berichtje kunnen sturen naar iemand die je vertrouwd dat is misschien wat makkelijker voor je.

 

Als je merkt dat je moeder weer agressief wordt is het denk ik goed dat je inderdaad even weg vlucht naar een veilige plek.. Bijvoorbeeld naar je kamer. Misschien kan je op dit soort momenten ook wat doen waar je blij van wordt? Je kan bijvoorbeeld een koptelefoon opzetten met muziek waar je blij van wordt of je gaat een leuke tekening maken waar je misschien een beetje van opvrolijkt. Iets waarvan je even afgeleid raakt en iets waardoor je even in je eigen wereldje kan duiken :)

 

Sterkte! Als je meer kwijt wilt of als je vragen hebt ben je altijd welkom op het forum!

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Badge

Hoi,

wat vervelend voor je dat je moeder zo tegen je doet! Ik heb zelf bijna dezelfde situatie, ook met een moeder die elke dag tegen me schreeuwt en me voor gek zet voor de buren en mijn vriendinnen. Ik zou proberen zoveel mogelijk uit haar buurt te blijven. Maar als het echt heel erg is en je voelt je er niet goed over zou ik met een vriend(in) of iemand anders die je vertrouwd praten. Je kan natuurlijk ook altijd met de kindertelefoon of veilig thuis chatten/bellen. Heel veel sterkte en weet dat je er niet alleen voor staat❤️
 

groetjes,

Merle

Reageer