Skip to main content

Hoi allemaal!

Ik wil even iets met jullie delen… Mijn thuissituatie is momenteel niet heel fijn. Ik weet dat het absoluut erger kan, want ik, mijn zusje en mijn moeder houden van elkaar en we hebben geen ernstige ruzies en zo… Toch is er wel iets ontzettend vervelend: mijn moeder heeft ontzettend veel ongeluk. Ongeveer drie jaar geleden kwamen we wonen in het huis waar we nu wonen (locatie privé, haha😂) en toen hebben we een vreselijke aannemer gehad. Iemand die vrijwel alles slecht heeft aangepakt in het huis. Mijn moeder is bedrijfseigenaresse, dus ze heeft het (en had het toen dus ook) erg druk. Ik en mijn zusje waren nog jong en gingen naar de basisschool dus hadden ook weinig door. Maar goed, dat was dus niet zo goed gegaan. Veel te veel geld uitgeven voor een slecht resultaat. Zo kan ik nog wel even doorgaan met heel veel dingen die fout zijn gegaan. We zijn hier komen wonen voor het paard van m’n moeder, want hier hebben we veel grond. Nu is dat - na drie jaar dus - helemaal fout gegaan. Iets heeft ervoor gezorgd dat het paard ontzettend schrok en weg galoppeerde. Ze is in het draad terecht gekomen en dit heeft ze meegesleurd. In paniek is ze tegen dikke houten palen die in het land stonden aan geknald en enkelen zijn gebroken. Ze zat helemaal onder de wonden, maar gelukkig is nu bijna alles genezen. Behalve iets heel ernstigs: een botbreuk in haar nek. Misschien zal dit nog zodanig genezen dat ze kan blijven leven, maar als ze pijn lijdt zal mijn moeder afscheid van haar moeten nemen.

Ondernemers hebben het momenteel erg lastig door de coronacrisis, mijn moeder dus ook. Ik hoop met heel mijn hart dat het ongeluk nu eens ophoudt. Veel dieren in haar leven (ook toen mijn moeder kind was) kwamen niet leuk ten einde. Ik weet niet of mijn moeder dit nog veel langer aankan.

Bedankt voor het lezen. Als je tips hebt, of wilt meeleven zou het heel fijn zijn, schrijf een reactie!😃

Oja… Ik weet niet of het normaal is als een mens zo veel ongeluk meemaakt in zijn/haar leven. Als je dit bekent voorkomt (je kent iemand die veel nare dingen meemaakt of je maakt het zelf mee) zou ik het ook graag willen weten.

Ikbeneenbeetjeanoniemhaha✌️

Hoi

Wat jammer dat je moeder al zo veel ongeluk heeft gehad. De coronacrisis maakt het er inderdaad vast niet beter op. Beterschap aan het paard trouwens; ik hoop dat deze goed geneest. 

Misschien dat je door kleine gebaren een verschil voor je moeder kan maken. Probeer bijvoorbeeld kleine taken op te nemen in het huishouden, of maak spontaan een kopje thee voor haar klaar. Daar knapt ze vast van op. 

Persoonlijk geloof ik erin dat het leven bestaat uit bergen en dalen. Je moeder bevindt zich momenteel misschien in een dal, maar voor ze het weet staat ze aan de top. Bij die beklimming kan jij haar helpen, bijvoorbeeld door de kleine gebaren die ik eerder noemde. 

Blijf goed voor jezelf zorgen. Laat de zorgen die je moeder bij zich draagt, jou niet ongelukkig maken. Praat zo nodig met je omgeving of de Kindertelefoon over wat er speelt. Dat doet vast goed. Alvast goed dat je dit topic hebt aangemaakt. Ik hoop dat dat opluchtte. 

Gr. Kenshin

Hoi Kenshin,

Bedankt voor je reactie, beterschap en hulp. Heel goede ideeën! Ik zal het zeker uitproberen.

Vriendelijke groet,

Ikbeneenbeetjeanoniemhaha

Reageer