moeder met NAH

  • 29 December 2020
  • 3 reacties
  • 106 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi allemaal, ik ben Romy en ik heb een moeder met een NAH. Dat is een niet aangeboren hersenletsel. Ik heb hier soms veel moeite mee. Ik ken mijn moeder ook zonder nah. 

Als eerste zal ik vertellen hoe mijn moeder aan een NAH komt. Mijn moeder heeft een ongeluk gehad met een scooter, hierdoor heeft ze een hersenkneuzing gehad en een dubbele hersenbloeding. De eerste week lag ze in het ziekenhuis. Dat was een heftige week,want ik moest gewoon naar school en mn dingen doe die ik altijd moet doen. 

Soms voel ik alsof ik letterlijk mijn moeder heb verloren, omdat ze een heel ander persoon is dan voor het ongeluk, nu is ze sneller vermoeid en reageert ze anders, ze kijkt ook heel anders uit haar ogen. Je kan haar niet meer zomaar een dikke knuffel of kus geven, dat vind ze niet zo leuk en fijn meer. Ook als ik zelf boven ben. Omdat k even alleen wil zijn, probeerd ze mij  naar beneden te lokken met leuke muziek en dergelijke . Ik  voel me heel eenzaam omdat ik het gevoel heb dat ik de enige ben met een moeder met een NAH. Ik snap dat sommige mensen zich schamen, tis ook niet niks. Maar als je erover praat, voelen wij ons allemaal prettiger.

Groetjes Romy16


3 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Hallo, 

Wat naar dag je moeder NAH heeft, je kan ook altijd met de kindertelefoon bellen als je het naar vindt, maar er zijn toch vast genoeg dingen die je wel met je moeder kan doen? En kan je voor de knuffels anders niet bij je vader terecht? En hoezo zou je je ervoor schamen, jij kan er immers niks aan doen, elke moeder is anders. En over dat gelok, vraag haar of ze het niet meer wilt doen. Meer tips kan ik niet geven. Groetjes

-flopflop13🔴⚪️🔴

Hoi, ja dat klopt, maar ivm corona enzo. Dat is allemaal beetje moeilijk, ze word ook behandeld. En wij worden ook bij betrokken, en is ook fijn.  En ik ben alleen met mijn moeder, mijn vader is nooit in beeld geweest. Ook met het naar beneden lokken, zij kan moeilijk kritiek opvangen.  Tis ook waar dat alle moeders anders zijn. Maar het is altijd nog heel gek om je moeder te zien als een totaal ander persoon. Dat maakt het ook heel moeilijk.

~groetjes Romy 

Hoi Romy,

Ik zie dat je dit bericht al een jaar geleden hebt gedeeld, maar ik wou toch nog even reageren. 

Mijn vader heeft ook NAH. Hij heeft 3 jaar geleden een zware hersenbloeding gehad waardoor hij lang in het ziekenhuis en revalidatie centrum moest blijven. Ik was 13 toen dit gebeurde. Ik voel mij soms ook eenzaam in deze situatie, omdat ik geen andere mensen van mijn leeftijd ken met een vergelijkbare situatie. 

Er is heel veel veranderd thuis dus ik herken jou situatie volledig. Heb je nog steeds de behoefde om er over te praten? dan kan je (of andere die dit lezen) altijd reageren op dit bericht. 

groetjes, Núria


(Bericht aangepast in verband met forumregel 7. Het uitwisselen van contactgegevens is niet toegestaan). 

Reageer