Moeder met Borderline

  • 14 December 2018
  • 2 reacties
  • 267 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Goedenavond,
Ik zit hier al een tijdje mee en dit gebeuren speelt zich al jaren af.
Mijn ouders zijn sinds mijn 4e gescheiden en tot mijn 10e ging alles goed (grotendeels omdat ik altijd deed wat mijn moeder vroeg om te doen en dacht dat het normaal was). Vorige jaar januari ben ik bij haar weggelopen naar mijn oma omdat ik gewoon heel erg gekwetst was en ik voor niks werd uitgescholden. Voor dat dit was gebeurd zijn er nog veel meer nare dingen gebeurd, dus mijn vader en ik waren er klaar mee want het maakte mij fysiek kapot (afreageren op anderen, huilen in bed, niet over gevoelens praten etc). Op het moment is er een rechtzaak waarbij ik tegen mijn moeder ben (als je het zo kan noemen), om het naar een bepaalde regeling om te zetten. Mijn ouders hadden namelijk eerst co-ouderschap, maar dat trok ik niet meer in de zin van rust. Natuurlijk wil ik mijn moeder graag blijven zien, maar minder want als ik later oud ben wil ik nog een goede band met haar hebben (of nou ja laten we zeggen een kans geven). Toch gaat het nu weer heel slecht, ik wil namelijk heel erg graag met kerst naar mijn familie. Zij wonen aan de andere kant van Nederland en mijn moeder had vorig jaar en dat jaar ervoor ook al beloofd om er heen te gaan. Daarnaast heeft mijn moeder ook nog eens ruzie met mijn oma, waar ik dus naartoe wil (en rest van famile). Ik heb met mijn vader en oma geregeld dat ik met kerst naar haar toe kan, want mijn neefjes en nichtjes die daar wonen zie ik ook echt weinig. Toen mijn moeder dit hoorde werd ze zo boos en kinderachtig dat ik mijn telefoon weg moest leggen (opeens) en maar huiswerk moest gaan maken, ook begon ze te schreeuwen. Daarop antwoorde ik: 'Krijg toch de tering gvd'. Want ik heb me de afgelopen weken echt moeten inhouden en nu kwam het er uit. Mijn moeder begon te schreeuwen dat ik naar boven moest, ik kwam na een kwartiertje even naar beneden om te zeggen dat het me speet.... Toen ik beneden kwam had mijn moeder de kerstboom opgeruimd en ze zei dat ik lekker naar mijn familie toe mocht gaan en dat het haar niks kon schelen, ook ging ze haar eigen leven lijden.
Ik weet niet zo goed meer wat ik moet doen, en hebben jullie ook wel eens zulke dingen met jullie ouders?

2 reacties

Heyy

Ik snap je verhaal best goed. Ik zou gewoon goed erover nadenken. En als je gestrest ben veel praten en schrijven.
Bronvermelding Hoe overleef ik mijn familie Francine Oomen

Badge

hi. het is al 4 jaar later maar mijn moeder heeft ook borderline dus ik snap je, zulke (soortgelijken)  dingen zijn ook bij mij gebeurd

ik hoop dat het wel al beter gaat.

Reageer