Hoi, de feestdagen komen eraan en ik wil graag oud en nieuw vieren met vrienden, maar mijn moeder is woedend geworden op mij over het idee. Ik zal even wat achtergrond informatie geven:
Mijn vader is 4 jaar geleden overleden, en op dit moment woon ik alleen nog met mijn moeder thuis. Bij super veel dingen houd ik al rekening met dat ik iets niet kan doen daardoor, zoals vaak afspreken, want dan is m'n moeder veel alleen thuis.
Nu ben ik 17 en wil ik graag ook nog een beetje van mijn jeugd genieten en wil ik super graag met wat vrienden oud en nieuw vieren, maar mijn moeder werd woedend op mij toen ik met het idee kwam.
M'n moeder mist die dagen m'n vader extra erg, wat ik ook erg begrijp want dat doe ik ook. Al was ze die avond alleen thuis als ik weg ging, had ik het natuurlijk niet gedaan, maar mijn broer komt met oud en nieuw dus ze is dan niet alleen.
Ik wil gewoon heel graag net zoals mijn leeftijdsgenoten oud en nieuw vieren met een aantal vrienden, maar mijn moeder vertelt me dat mijn situatie nou eenmaal anders is en ik me daaraan moet aanpassen. Maar dit doe ik al zo vaak en ik wil ook gewoon een keer m'n jeugd beleven.
Nu heeft ze uit woede gezegd dat ik dan maar moet gaan als ik dat zo leuk vindt. Maar dan zeg maar met die toon van ga niet.
Ik weet nu niet zo goed wat ik moet doen.
Ik weet dat als ik thuis ben het niet zo gezellig zal zijn omdat iedereen m'n vader mist. En ik weet ook dat als ik naar m'n vrienden ga dat ik dan wat afleiding krijg en dar ik eindelijk een keer kan genieten van een feestdag en er gewoon even niet aan hoef te denken.
Wat denken jullie dat ik t best kan doen?