Vraag

Moeder is erg down door Coronavirus

  • 31 March 2020
  • 3 reacties
  • 72 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Vandaag even geen problemen van mij, maar van mijn moeder. Ze is namelijk erg down vanwege het coronavirus. Ze is een buitenmens en gaat het liefst de hele dag met haar paard door het bos rijden, wat ik haar van harte gun, maar wat niet kan door het virus. Thuis hebben we twee lieve honden die ondanks het virus nog steeds vier keer per dag uit moeten. Dat doet zij bijna altijd, en daar haalt ze oprecht plezier uit.

Maar door het virus kan ze niet meer zo veel en vaak rijden als ze wil. Ook is het bos waar ze normaal rijdt nu overbevolkt met mensen die er gaan wandelen, fietsen, paardrijden, etc. - veel meer dan normaal. Normaal komt ze natuurlijk ook wel mensen tegen, maar nu is het alsof er een heel volk is komen wonen, zegt ze zelf.

Voor haar veiligheid en die van het gezin gaat ze er minder vaak heen dan ze zou willen. Het doet haar veel verdriet en gisterenavond moest ze er zelfs om huilen. Ze probeert die gevoelens te onderdrukken omdat ze mij en mijn vader niet wil lastigvallen, maar ik push haar juist om haar gevoel eruit te laten. Dat lucht op.

Wat kan ik hieraan doen? Ik ben heel erg close met mijn moeder en het doet mij ook pijn om haar zo verdrietig te zien. Ze is constant neerslachtig en ook haar creatieve projectjes liggen stil.


3 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Oei, dat klinkt niet goed! Iedereen is nu natuurlijk een beetje bummed omdat je door dat domme virus niks meer kan doen. Je zou naar de action kunnen gaan of naar het internet en dan een schildersdoek en goedkope verf bestellen en dan samen een schilderijtje maken? Of gewoon bordspelletjes spelen. Het is lastig, maar we moeten allemaal een beetje omgaan met deze crisis

Hi LeighW,

 

ik snap dat gevoel van onmacht, dat ons iets overkomt, waar je niet echt grip op hebt. Ik bedoel je kunt het virus niet zien en toch moet je er rekening mee houden en kunnen er een heleboel dingen niet meer.

Ik snap ook niet al die mensen, die ineens met zijn allen, naar het bos of strand 'moeten'.

Een paar weken geleden, toen in België de horeca dicht moest, kwamen ze massaal bij ons op het terras zitten. Lekker hun corona (virus) inwisselen voor onze flesjes corona (bier). Wel goed voor de omzet, maar niet echt slim. Maar ja, nu zijn we zelf ook dicht, das wel jammer, maar ergens ook wel beter. Nu is het niet zo druk meer op het strand.

Ik snap wel dat iedereen, zeker met kinderen, af en toe even naar buiten wil, want binnen zitten een hele dag is ook niks. Beter zoeken ze dan een rustiger plekje op en kan je moeder ook weer meer naar buiten, naar plekken die ze gewend is en fijn vindt.

Mijn twin en ik zijn ook echte buitenjongens en we zijn nog steeds veel buiten. Bij ons in de buurt is veel ruimte en weinig mensen. Gelukkig mogen toeristen even onze provincie niet in. Normaal in het seizoen zijn er hier meer toeristen als vaste inwoners, dus we kunnen i.v.m. corona wel wat rust gebruiken. 

Zelf fietsen we veel in de polder en daar kom je nu ook, nauwelijks iemand tegen. Gelukkig.

 

Btw, wel goed van jou dat je je moeder zo goed steunt. Beter dat ze er over praat, dan dat ze het voor zichzelf houdt en er (nog) ongelukkig(er) door wordt.

Jullie zien vast ook niet meer alle opa's en oma's en vrienden en kennissen.

Wij sturen onze opa's en oma's elke dag een filmpje. Meestal een beetje gekkigheid, want zo zijn wij en ze vinden dat wel leuk. Soms fietsen we er naartoe en dan praten we vanaf een afstandje.

 

Je moet een beetje creatief zijn en volgens mij ben jij dat ook wel, toch.

 

Wij hebben voor het eerst sinds jaren weer eens gesjoeld. Was best wel leuk. Soort thuiscompetitie met de familie. Verder doen we darten en bordspelletjes en elkaar klieren :joy:

 

Doe thuis met z'n allen iets leuks en geef je moeder af en toe een extra knuffel. Thuis hoeft die anderhalve meter regel toch niet?

Misschien, als je moeder het leuk vindt kun je samen eens een taart bakken of (als het nodig is) het huis opknappen. Wat verven of gewoon een kamer iets gezelliger maken met wat andere spulletjes.

Of de tuin 'zomerklaar’ maken. Dan ben je/zijn jullie lekker buiten bezig.

Wat misschien ook leuk is, tenminste als je van buiten zijn en sterren houdt, is de app stellarium. Je kunt ook gewoon op de site stellarium.org kijken (dat is gratis en de app kost geld).

Dan zie je op je scherm de sterrenhemel, net zoals je die in het echt ziet. Op je scherm kun je dan de namen opzoeken en weet je waar je naar kijkt. Vuurkorfje erbij en wat te drinken en ondertussen ook nog een leuk gesprek….. Tis weer eens wat anders.

 

Tot later en je bent een goeie. Je moeder is vast trots op jou.

 

Groetjes,

M&M's

Zelf ben ik wisselend een buiten en binnenmens. Soms zit ik de hele dag in mijn tuin, en soms kom ik de hele dag amper buiten.

Bedankt voor de tips. Ik heb er zelf veel aan.

Zelf verbaas ik me ook over al die mensen die normaal nooit buiten komen, maar die nu opeens massaal naar het bos, park of strand moeten. Net nu het niet kan, willen ze het opeens. Maar dat is ook wel een beetje logisch: wanneer je iets niet hebt, begin je het pas echt te waarderen.

Reageer