Vraag

Moeder houdt niet op met schelden

  • 8 November 2018
  • 1 reactie
  • 145 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi hoi,
Ik ben een meisje van 14 en leef alleen met mijn moeder en hond. Mijn vader is in 2017 overleden aan ALS. Sinds mijn vader hier niet meer is heb ik veel sneller problemen met mijn moeder, en ik heb geen idee waarom. Ik scheld nooit tegen mijn moeder en probeer alles goed te doen thuis en op school, ze zegt wel eens dat ze trots is. Maar verder scheldt ze de hele boel bij mekaar. Dan word ik weer een mongool of een teringlijder genoemd. Zoals ik al zei heb ik echt nog nooit tegen mijn moeder gescholden wat ze ook naar mijn hoofd gooit. Laatst zat ik op de bank met mijn hond, mn moeder was weer boos en ik weet nu niet meer zo goed wrm het nou was. Ze kwam naar mij toe en begon te schreeuwen en te schelden toen tilde ze haar hand op (denk om me te slaan want dat heeft ze al eerder geprobeerd), mijn hond voelde mij aan en beschermde mij en haalde uit naar mijn moeder (hij heeft haar niet verwond alleen maar uitgehaald maar niet verwond) meerdere keren want toen wees ze naar me en kwam ze steeds dichterbij. Uiteindelijk liep ze weg en ja hoor toen was het weer zo ver. “Stelletje mongolen! Jij met die teringhond van je!” Zoiets zei ze daarna, ik weet niet wat ik moet doen. Ik heb het haar verteld, ik zei: “Kunt u niet ophouden met dat gescheld. Het doet mij veel pijn als ik weer mongool of teringlijder word genoemd. Ik weet dat het u niks uitmaakt en u kan boos zijn, maar dan heb ik het in ieder geval gezegd.” Want ik hou nog wel van dr ik bedoel ik heb niemand anders.Ik kan ook niet naar mijn oma en/of opa gaan want als er andere bij zijn dan doet ze weer poeslief en is ze weer de moeder zoals altijd. En als ik dan bij hun kom denken ze vast dat ik haar probeer zwart te maken, want als ik naar hun ga gaan zij weer naar mijn moeder en ben ik echt de lul. Ik weer het niet meer! Kan iemand mij misschien advies geven? Alvast bedankt. (Sorry voor het lange bericht)

1 reactie

Wat een heftige situatie en gecondoleerd ❤️❤️❤️

Jij bent jou vader verloren en jou moeder haar man en vader van haar kind. Dat is heel heftig en dat veroorzaakt soms conflict.

Ik denk best dat het zo kan zijn dat jou moeder het niet goed kan verwerken en daardoor zo kan doen. Kan jij er over praaten met een famielie lid die je vertrouwd?

Mischien kan je een keer proberen rustig te praaten met jou modder zeg dan als disclaimer: mam ik wil graag praaten maar ik wil het rustig en netjes houden.... Zodra dat niet gebeurd stop ik met het gesprek. Dan kan je haar je frustratie uitleggen en zeg ook dat je snapt dat jou moeder het lastig heeft met het gemis van je vader. (dan kom je over zovan ik neem het jou niet kwalijk wand als het voelt alsof je haar ales kwalijk neemt dan kan dat natuurlijk weer zorgen voor boos reactie)

Als het gesprek hele goed gaat kan je je moeder mischien voorzichtig therapie aanraden en zeg daar bij dat je dat zegt omdat je haar wilt helpen👍🏻

Ik hoop dat het je situatie ene beetje verbeterd xx❤️

Reageer