Skip to main content

moeder haat me en ik trek het niet meer

• August 18, 2025
  • 1 reactie
  • 28 Bekeken

Manou090x
Forum|alt.badge.img

Hey ik ben nieuw op de kindertelefoon en wil heel graag iets kwijt

Ik en mijn moeder hebben al zo'n 3 á 4 jaar niet een slechte band die alleen maar is verslechterd. Ik ben nu 16 maar dit begon allemaal toen ik bijna 13 werd. Het begon one-sided vanaf haar kant maar hoe ouder ik werd hoe meer ik doorhad wat ze daadwerkelijk over mij dacht en hoe ze me behandelde. 

Ze spreekt me aan op echt alles, wordt boos op de kleinste dingen, negeert me expres of neemt me niet serieus, kijkt me vuil aan, geeft mijn broertje en zusje expres extra aandacht voor mijn neus, geeft me taken terwijl iemand anders of zij dat ook gewoon kan doen (bijvoorbeeld afwas doen terwijl ik het de afgelopen dagen ook al had gedaan en ik en mn zusje doen normaal altijd omstebeurt) en mn moeder geniet er van wanneer mijn vader boos op mij wordt. Ik weet zeker dat ze me haat, ze laat tenminste echt niet merken dat ze van me houdt en me ziet als haar dochter. 

Ik begin haar ook niet te mogen, ik word ziekmoe van haar kinderachtige gedrag. Mijn mental health is zelfs verslechterd, ik kreeg zelfs zm gedachten en heb ooit geprobeerd zm te plegen. Nu kom ik erachter dat zij het probleem is, niet ik. Ik weet niet of onze band nog ooit goed wordt want ik kan haar niet anders zien dan die moeder die er van geniet hoe ik elke dag er depressief uitziet en me op alles aanspreekt. 

Ik wil wel graag dat onze band beter wordt, we hebben ooit gepraat maar de volgende dag gaat ze gewoon naar de ouwe zij. Ik ben ook bang dat ze mijn zusje net zo gaat behandelen als ik, want ik zie hoe mn zusje ook vaker de silent treatment van mn moeder krijgt (mn zusje is pas 14). Ik hoop dat als ik met mn moeder praat over haar onvolwassene gedrag en onze gevoelens, dan verandert dit ooit en kan ik voor mn zusje voorkomen dat ze ooit behandeld gaat worden net als hoe ik behandeld werd.

Dit is alles wat ik te zeggen heb, ik hoop dat het beetje duidelijk is en dat iemand me advies kan geven wat ik hiermee kan doen want ik trek dit niet meer. 

1 reactie

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 19, 2025

Heyy wat vervelend. Misschien kan de kinderbescherming of veillig thuis iets voor jullie doen?

xx liefs Wolf 🐺