Vraag

Moeder geslagen tijdens ruzie

  • 18 August 2017
  • 10 reacties
  • 1469 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo,

Ik ben een jongen van 15 jaar en ik heb veel ruzie thuis.
Laatst was er een ruzie dat ik een vriendin van mijn zus(15 jaar) geen hallo zei omdat ik het niet hoorde. Dat vond mijn moeder heel raar en ik werd een beetje boos omdat het niet terecht was, want ik hoorde het gewoon niet, en dat kan gebeuren. Maar het ging maar verder en ik begon een beetje te schelden omdat ik geïrriteerd raakte (schold met bek houden en dat er geen fuck van klopte). Toen pakte ze mijn controllers af van me PlayStation 4, doet ze vaker maar dan houdt ze hem voor een paar weken om zo'n klein dingetje. En ik werd daar  boos over omdat ik ze dan weer heel lang kwijt was. Ik vond dat ze dat niet kon maken en dat ik ze gewoon terug wilde en ging voor de deur staan zodat ze niet weg kon. Toen begon pas de echte ruzie want me moeder ging proberen naar de gang te gaan maar dat lukte haar niet en toen pakte ze mn telefoon af. Ik had me telefoon nodig, dus probeerde ik die af te pakken maar ik kon me zelf niet meer in bedwang houden en pakte haar keel vast met twee handen (ik duwde haar alleen naar achter, maar kneep wel volgens me moeder maar dat weet ik niet zeker en dat was zeker niet de bedoeling knijpen). Toen had me zus me los getrokken, waardoor me moeder naar de gang ging en ik ging er achteraan. Ik hield haar arm vast zodat ze niet naar boven kon en ik probeerde daarbij me telefoon te pakken. Toen heeft me moeder vol in mijn wijsvinger gebeten waardoor het helemaal ging bloeden (was heel diep, maar had het op dat moment niet eens door door de adrenaline). Maar toen was ze uiteindelijk weer in de woonkamer en toen had ik haar nog vast, en probeerde me telefoon te pakken maar uit een reflex sloeg ik me moeder vol op haar kaak met een vuist. Ze dacht dat ze haar kaak had gebroken (kon ook niet meer praten, maar het was gelukkig niks). Toen was ik zelf heel erg geschrokken en ben toen weggelopen naar een vriend, omdat ik bang was dat als me vader thuis zou komen dat die me alle hoeken van de kamer zou laten zien (heeft die vroeger wel gedaan, vorig jaar heeft die dat nog echt gedaan en daardoor was ik bang). Ik ben toen naar die vriend gegaan en had overal pijn. Me hele buik zat onder het bloed (witte shirt ook), en kwam er toen pas achter dat ik een hele grote wond had op me vinger. Die volgende dag ben ik terug gegaan om sorry te zeggen tegen me moeder maar ze wilde het niet horen en dat het helemaal niet goed te maken is. Ik heb toen me telefoon gevonden doordat ik een deuntje op me telefoon had afgespeeld en ben toen weer weggegaan (maar was daar voor eerste instantie echt om sorry te zeggen).
Die dag had me vader me nog gebeld en toen zei die dat ik naar huis moest komen en dat als ik die nacht niet thuis sliep niet mee mocht op vakantie want het was vlak voor de vakantie en we gingen ver weg naar Sri Lanka, en dat me niks zou doen. Ik ben toen uiteindelijk naar huis gegaan en was gelijk naar boven gegaan. Mijn ouders wilden me wel mee op vakantie omdat ze niet met zoiets vlak voor de vakantie wilden weg gaan. Toen is alles een beetje gezakt, en is er niet meer over gepraat in de vakantie zelf. Maar ik wil het heel graag goed maken, maar ze zeggen alleen maar dat het niet meer goed te maken is. En dat ze "professionele" hulp gaan zoeken. En over me controllers van me PS4 zeggen ze dat ik die nooit meer terug krijg totdat ik het huis uit ben/of 18 ben. En ik heb heel veel geld daaraan besteed en ik wil ze wel terug en ik wil het ook graag goed maken, maar als ik dan een keer om me controllers vraag zeggen ze dat het alleen maar om me controllers gaat en niet over de ruzie die goed gemaakt moet worden, maar dat wil ik wel heel graag. En ik weet echt niet meer wat ik kan doen. Want zo gaat het altijd al en wordt er boos en verdrietig tegelijk over en wil soms gewoon naar een andere familie omdat die niet zo erg zijn en niet altijd zo dreigen.
Ik hoop dat jullie me echt heel erg kunnen helpen.

Alvast bedankt!

10 reacties

Beste anoniem boyy,

Wat vervelend om dit te horen.
Ik zou zeggen dat jij maar ook je ouders hulp moeten. Ik vind het namelijk niet kunnen dat je moeder je in vinger bijt en je vader je mishandelt. Ik zou eerst iemand zoeken om meen te praten als dat nodig is. Verder zou ik gewoon tegen je ouders vertellen hoe je je voelt en wat je wil op rustige en volwasse manier. En denken er wel aan het is vervelend dat je controlles kwijt bent tot je 18e maar dat is niet het einde van de wereld. Bel een hulplijn in voor JOU en JE OUDERS. Vertel precies hoe je voelt tegen je ouders.
Ik hoop dat dit je helpt.
xoxo
Ik heb ze vaker gezegd hoe ik me voel maar dat willen ze niet geloven en alle schuld ligt bij mij omdat ik haar bij de keel pakte en had geslagen
Dat spullen afpakken voor straf ken ik ook.

Wat ik zelf meestal doe is er voor een paar weken niet over beginnen (in die tijd niet in ruzies komen en doen wat me gevraagd word). Dan begin ik er na die weken over.

Ik begin dan met de uitleg voor mijn gedrag (altijd doen alsof het jou schuld was ookal was dat het niet). Dan zeg ik dat het mij spijt en het niet meer gaat gebeuren.

Meestal werkt dat bij mij, en als het niet werkt zoek ik wat ze afgepakt hebben en ga ik het weer gebruiken alsof er niks is gebeurd.

Vaak zit ik mijn straf ook gewoon uit, maar een straf van drie jaar is overdreven lang..

Groeten, 17 jarige jongen met een ligt woedeprobleem.
Het niet in de ruzie's komen is al een probleem. Over elk klein dingetje komt er wel den discussie en dan zeggen ze gelijk zo krijg je echt niet je controllers terug. Waardoor ik dan niet helemaal nadenk en er op in gaat en dan komt er weer een ruzie.
Dan moet je er niet op ingaan 😛.

je zou er eventueel voor kunnen zorgen dat je niet veel bij hun in de buurt bent, bijvoorbeeld naar vrienden gaan ofzo.
Dan ben je minder lang in contact met ze en verklein je de kans op ruzie.

of je gaat voor optie 2:
nieuwe controllers kopen 😛
ik begrijp het heel goed, bij mij thuis is het ook niet altijd bepaald gezellig te noemen. ik heb er eerst heel erg me opgesloten, ik heb mezelf opslot gezet, en als er weer ruzie was riep ik iets wat er in me opkwam, of ik reageerde gewoon niet, wat ik allemaal deed was zeker niet de oplossing! ik geef je als tip zeg of gewoon niks als er weer zoiets gebeurt, of gewoon zoiets als sorry, en ga dan naar boven, of naar een andere plek waar je even alleen bent.....
en zoals hierboven al gezecht werd ga naar vrienden...

hoe je het goed kunt maken, misschien kun je een brief schrijven ofzo (dat zou ik doen tenminste, ik ben wel een meisje, dus ik weet niet of ej er wat aan hebt, maar toch)
en sorry voor mn goede spelling, ik ben dislecties
Hoi!

Wat een lastige situatie. Ik begrijp dat het heel vervelend is dat ze constant spullen van je afnemen, zeker als je die spullen (zoals je Playstation) zelf hebt betaald.

Je moeder is geschrokken van je gedrag, wat begrijpelijk is, dat snap je zelf ook wel, maar dat ze nu niet naar je wilt luisteren is kinderachtig. Ik denk trouwens dat jouw agressieve reactie te wijten is aan het agressieve gedrag van je vader, die je, zoals je zegt, al door alle hoeken van de kamer heeft gesleurd. Zeg dit niet tegen hem of je moeder, want daar komt waarschijnlijk ruzie van, maar zeg het tegen die professionele hulp. Die professionele hulp klinkt misschien stom, dat snap ik, maar als jij je kant van het verhaal daar kan uitleggen, kan de hulp aan je ouders uitleggen hoe de situatie voor jou is.

Je kunt in afwachting een brief naar je moeder schrijven met daarin je excuses, als ze die leest, wanneer ze rustig en ontspannen is, denkt ze misschien meer na over de gebeurtenissen.

Groetjes
x
Wou wat een verhaal zeg.
ik vind dat je ouders niet goed reageeren maar jij ook niet.
Wees er wel van bewust dat je nog even te gaan hed met jou ouders.
Maar jou ouders hedden ook hup nodig.
Er bestaat een organisatie veilig thuis daar kan je naar toe bellen en zij kunnen hulp bieden
Voor het Heelen gezin. Je kan ook de kindertelefoon bellen of chatten en zij kunnen je door verbinden met veilig thuis en dan komt er een 3 gesprek tusse jou iemand van de kindertelefoon en iemand
Van veilig thuis en als er allerlei informatie is uitgewist dan trek de kindertelefoon zich trug.
En dan praatten jij en die genen van veilig thuis wat er gaat geduuren en wat jij wil.
Maar dan ben je niet meer anoniem. En je moet het doen allen als jij het wil.
Veel succes

Gr angelv
Hey,

Wat rot voor je dat de situatie wat uit de hand is gelopen. Je kan mss eens proberen als ze weer een opmerking geven om aan je controllers te denken en zo jezelf proberen te beheersen. Als je ouders niet naar je willen luisteren kan proffesionele hulp mss wel helpen, want hierdoor gaan zij ook verplicht worden om jouw kant van het verhaal te zien.

Succes en groetjes,
Meiske
Ik heb precies het zelfde gehad vandaag, behalve van die vinger dan.
ik weet hoe je je voelt, je wilt sorry zeggen en dan ook uit je hart en dan zeggen ze dat sorry niet genoeg is!

Reageer