Vraag

Moeder Dreigt Met Zelfmoord

  • 24 November 2019
  • 3 reacties
  • 399 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Mijn moeder wordt boos om de kleinste dingen (soms ook om niets) en dan gaat ze mij slaan of uitschelden. Maar zodra het dan over is neemt ze een slachtofferrol aan richting mijn vader, die mij dan zowel letterlijk als figuurlijk nog een aantal trappen na geeft. Vandaag was ze boos omdat ik vergeten was de vaatwasser uit te pakken. Eerlijk gezegd herinner ik me niet eens wanneer ze dat heeft gevraagd, maar dat kan ook aan mij liggen.

 

We kregen een soort van ruzie over dat ik lui zou zijn en wat niet, maar op een gegeven moment riep mijn moeder ‘Ik word zo depressief van jou! Ik pleeg nog eens zelfmoord!’. Daar schrok ik eerlijk gezegd wel van. En ik weet ook niet of ik dit dreigement wel serieus moet nemen. Mijn moeder heeft me ook weleens gezegd dat ze me dood wilde, in toen we met ons tweeën in de auto zaten dreigde ze tegen een boom te rijden omdat ze mij “zo graag uit haar leven wilde”. Maar ik weet ook niet of ze dat nou echt wilde en of ze me ooit “echt” wat aan zou doen. Slaan en schoppen vind ik namelijk nog weer wat anders dan jezelf te pletter rijden omdat je een hekel aan je passagier hebt. Wel was ze een keer zo boos dat ze me tegen de zijkant van mijn hoofd heeft geslagen met iets (ik weet niet meer wat, het is al lang geleden). Of ik toen echt knock out ben geweest weet ik niet, en mijn moeder doet alsof het nooit is gebeurd.

 

Ongeveer een uur na de ruzie siste ze nog tegen me: ‘Als ik zelfmoord pleeg, is het jouw schuld. Kutkind dat je bent.’ Ook zei ze dat ik dan “niet op haar begrafenis hoef te komen". Niemand zou me daar willen.

 

Wat moet ik hier precies mee? Ergens ben ik wel bang dat ze het gaat doen, maar ergens denk ik ook dat het gewoon een loos dreigement is om me bang te maken. Aan mijn vader heeft ze niets gezegd over dat ze zelfmoord zou willen plegen. Ik heb hem er althans niet over gehoord. En ik ga het hem ook echt niet vertellen.


3 reacties

goedenavond.

missyannoniem.

 

dit is echt heel heftig wat je meemaakt.

 

je kan het beste contact op nemen met veilig thuis via de kindertelefoon.

 

je kan het beste doen wat jou ouders zeggen en niet in discussie gaan.

 

je kan ook op school met iemand praten die je vertrouwd dan kan je samen naar een oplossing zoeken.

je bent nooit alleen er zijn altijd mensen die jou willen helpen.

 

je zou ook aan een familielid hulp kunnen vragen.

 

een ding moet je weten het licht niet aan jou het is niet jou schuld.

 

hopelijk kunnen we jou goed helpen.

 

met vriendelijke groet 

 

annoniempo

Badge

Hi! Wat je nu meemaakt is heel heel heftig. Je moeder heeft geen rechten om je te slaan of die dingen te zeggen. Slaan valt onder mishandeling en dreigen met de dood ook. Het beste wat je kan doen is op school met je mentor hierover praten of een vertrouwenspersoon. Mocht je dit niet willen, kan je altijd een afspraak maken bij de huisarts hiervoor. Ik ben voor zo een reden ook ooit naar de huisarts gestapt. Jij en je moeder kunnen hierdoor therapie krijgen. Als het hierdoor niet beter wordt, stap dan naar de politie toe. Wat je moeder hier doet is strafbaar. Je vader ook trouwens, van wat ik uit je verhaal kan opmaken. Als je aangifte doet, is de kans groot dat je naar een pleeggezin gaat. Daarom kan je het beste eerst therapie proberen, maar als dat niet helpt is dit je enige optie. 

Je veiligheid gaat voorop. Als de situatie uit de hand loopt, als ze slaat of dreigt, bel dan direct de politie. 

Ik hoop dat je wat aan de tips hebt gehad en ik hoop dat het niet meer zo ver komt en dat je veilig blijft.  Helaas kan ik vanaf hier niks voor je doen, maar ga alsjeblieft naar de huisarts toe als eerst. Alleen dat gaat verandering brengen in je situatie. Veel succes! xxx

 

 

 

Hallo MissyAnoniem :)

Ik heb laatst ook je andere topics gelezen en ik vindt het vrij zorgwekkend wat je ouders doen. Dit is gewoon mishandeling en je moet gewoon hulp zoeken bij VeiligThuis of andere instanties die daarmee te maken hebben. Ik ga je niet zoals ik bij andere mensen wel doe adviseren om naar je mentor te gaan aangezien ik heb gelezen dat jij je mentor niet vertrouwd. Ik denk niet dat ze zelfmoord pleegt maar gewoon om zielig te doen en de slachtoffer te spelen zodat jij medelijden met haar krijgt. Ze slaat en schopt jou en dat is gewoon strafbaar.

-Dr8gon99

Reageer