Vraag

Moeder-dochterdag verpest, is het normaal hoe ik reageer?

  • 16 November 2023
  • 2 reacties
  • 62 Bekeken

Reputatie 7
Badge +11

Mijn moeder is vandaag jarig, en mijn zusje had vandag studiedag, en ik morgen. Vandaag was ik gwn op school en mijn vader aan het werk, maar vandaag kwam ik erachter dat mijn vader morgen thuis is, en mijn zusje is de laatste tijd erg moe, huilt snel en heeft met iedereen ruzie. Dus zij blijft morgen ook thuis, dus blijft er vandie moeder-dochterdag niks over.

Ik ben nu erg boos en verdrietig, ik heb nooit goed met plotselinge veranderingen om kunnen gaan. Ik ben nu eerlijk gezegd ook aan het huilen.

Is dit egoïstisch? Of is het normaal dat ik zo reageeer? En wat moet ik nu doen?

Sorry als het nogal egoïstisch klinkt

Liefs,

           M.


2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

als eerste gefeliciteerd voor je moeder. toch nog iemand op de zelfde dag jarig

maar ik snap verder niet het probleem helemaal.

van wat ik begrijp heb jij het gevoel dat er iemand ander een soort van jouw dag alleen met jouw moeder ontneemt en daar ben jij niet mee eens.

probeer erover te praten en tot een oplossing komen. misschien kan je zusje bijvoorbeeld een dochter-vader dag hebben.

Reputatie 2
Badge

Wat vervelend voor je. Ik wil allereerst zeggen dat je mag voelen wat je voelt en dat het niet egoïstisch is om je zo te voelen. Zo te horen keek je er erg naar uit om samen met je moeder te zijn en is het lastig dat daar last-minute veranderingen in komen. Ik denk dat het dan heel normaal is dat je verdrietig bent.

Zou je dit met je moeder kunnen bespreken denk je? Misschien dat jullie samen wel iets buitenshuis kunnen doen morgen, zodat jullie alsnog met z'n tweeën zijn? Misschien: naar de film, wandelen, fietsen, terrasje pakken, zwemmen, etc. Ik denk dat het sowieso misschien een goed plan is om het bespreekbaar te maken in je familie en aan te geven dat je een beetje verdrietig bent over de verandering van het plan, misschien dat zij ook kunnen meedenken. Misschien dat je dagje met je moeder morgen dan helaas niet door kan gaan, maar dat jullie wel samen een ander dagje in kunnen plannen en dat je daar dan naar uit kan kijken.

Ik hoop dat ik je verhaal een beetje goed begrepen heb. Veel succes in ieder geval :)

Reageer