Ik weet dat het heel raar klinkt, maar mijn moeder denkt dat ik rook omdat ze sigaretten heeft gevonden in mijn bureau. Er zit een verhaal achter die sigaretten.
Ergens halverwege februari is een goede vriendin bij mij thuis geweest en we hebben ook even op mijn kamer gezeten. Een aantal uur nadat ze vertrok kwam ik erachter dat zij haar sigaretten bij mij had laten liggen. Ik wilde ze eerst weggooien, maar ze zaten in een duurzaam doosje. In het doosje zat ook een aansteker.
Ik dacht dat het het beste zou zijn als ik het doosje maar bij zou houden tot ik weer een keer naar haar toe ging of zij naar mij. Ik besloot maar om het in mijn bureau te leggen. Ik heb het gewoon in een random lade gestopt en heb er verder niets over gezegd. Als ik het aan mijn moeder had laten zien zou ze ongetwijfeld denken dat ik rook.
Vandaag heeft ze weer eens door mijn spullen gezocht en opeens word ik naar boven geroepen. Mijn moeder heeft een hele woedeaanval gehad over hoe ik haar geld gebruik voor mijn drugs. Zij heeft van haar 16e gerookt en is pas 2 haar geleden gestopt, dus zij is ook niet altijd goed bezig geweest. Maar toch.
Ze heeft beloofd het niet aan mijn vader te vertellen, maar dan moet ik wel veel klusjes gaan doen. Ik vind het heel oneerlijk maar ik weet ook niet wat ik anders moet doen. Als ze aan mijn vader vertelt dat ik rook, weet ik niet wat hij gaat doen.
Wat kan ik hiermee?