Skip to main content

Ik ben een meisje 15,

Ik heb gesolliciteerd bij een bedrijf nadat mijn moeder was gaan vragen of ze mensen zochten(zonder aan mij te vragen?) en dat ging heel erg goed. Ik had toen gebeld moeten worden maar dat gebeurde niet. Ik dacht zelf dat ik ze dan die morgen daarna kon bellen maar toen ik wakker werd verteld telde mijn moeder dat ze het even voor mij had gedaan... Ik vind dit heel erg lastig want ik wil nu zelfstandiger worden en ik vind dat ze mij nu onprofessioneel heeft laten overkomen en kinderachtig. Dit moest mijn kans zijn om zelf verantwoordelijk te zijn maar mijn moeder heeft die kans afgepakt. Ik weet niet wat ik nu moet doen want ik had altijd een goede band met mijn moeder, maar ik heb het gevoel alsof ze mijn leven controleert en nu ik er over na denk kan ik meer momemten opnoemen waar ze de situatie controleert... Hoe kan ik dit goed bespreken want ik ben er klaar mee? (ik heb het aangekaart maar toen ben ik ontploft) 

Heyo,

Het is niet fijn dat je ma alles voor jou probeert te doen. Het solliciteren is echt een stap die je zelf moet zetten, en uiteindelijk ook zelf zou moeten afwachten. Het zou ook volwassener zijn overgekomen als je ma niet zelf had gebeld.

Helaas heeft ze dit dus wel gedaan, en ik vind dat je dat best tegen haar mag zeggen. Dat je absoluut niet blij bent dat zij constant alles probeert te regelen voor je en dat je het gewoon zelf wilt doen. Dus ook dat je graag zelf opzoek wilt gaan naar een baantje, en zij zich daar niet mee gaat bemoeien. En dat je boos/pissig wordt op het feit dat zij belt naar het bedrijf met de vraag hoe en wat, dat is te begrijpen, want je ma had dat niet mogen doen.

Als dat niet helpt zou je eventueel ook de wat zou je er zelf van vinden methode gebruiken. Dus vraag is aan je ma hoe zij het zou vinden als ze ergens voor solliciteert en dat jij vervolgens gaat bellen met de vraag hoe het zit. Dat zou ze waarschijnlijk ook niet leuk vinden.

Dus ga met haar hierover in gesprek,  en daar mag je best streng zijn. Ze moet gewoon begrijpen dat dit in vervolg niet weer mag gebeuren.

See ya!

Spookyzx. 

Heel erg bedankt! Ga ik zeker proberen! 

Hoi @IedereenIsAnnoniemDusIkOok ik sluit mij volledig aan bij @Spookyzx .  Het is inderdaad niet fijn nee. En die manier helpt vaak goed. 

Toen ik een stage voor school moest doen omdat we dat moeten doen voor de middelbare bij ons. Moeten wij een bepaald aantal uur stage lopen, maar dat mag niet bij een bedrijf dat geld verdiend aan jou, dus waren er weinig opties. Ik koos maar voor een verzorgingshuis.  Ik ben er zelf met eigen voet op af gegaan. Later heeft mijn moeder zonder dat ik het wist ook gebeld of ik was aangenomen. Kwam ik later pas achter. Heb toen ook die manier gebruikt . Help echt goed dus is zeker een aanrader. 

Gr.gebruiker c

Reageer