Hoii, ik heb moed nodig, heel veel. Ik voel me rot en alleen. Het lukt niet met een vak op school, ik weet dat dit niet super erg klinkt maar ik voel me er rot over. Mijn moeder heeft keiveel verdriet en ik kan dat niet aanzien. Mijn zus is verloofd met een jongen die echt niet oké is. Ik snap niet wat ze in hem ziet. En mijn ouders hebben niet veel geld. Ik zou ze graag gelukkig willen zien. Ik voel me er echt rot over. Heeft iemand tips om genoeg moed te verzamelen om vol te houden?
Als in moed nodig om vol te houden dat je niet meer verder wil of iets anders?
Denk erover na dat als jij niet meer verder wil dat dit nog meer verdriet bij je moeder ophaalt en dat je niks in hun leven kan veranderen. Als jij blijft vol houden kan je zorgen dat je het vak wat niet goed gaat beter kan doen je kan mensen vragen om te helpen je kan je hierdoor beter voelen. En met je moeder kan je misschien leuke dingen gaan doen zodat je haar blijer maakt natuurlijk als jij jezelf ook al beter voelt. Met je zus haar verloving kan je niks doen dit is een keuze van haar en heb jij helaas niks over te zeggen. Probeer met je ouders gewoon leuke dingen te gaan doen zodat ze misschien er ook gelukkiger van worden in jou ogen.
liefss!
Hoi
Je hebt moed nodig. Een hoop. Er spelen enkele dingen die je moed ontnemen, waaronder school en zaken in de familie.
Je moeder heeft verdriet. Dat moet inderdaad moeilijk zijn om aanzien. Breng zoals Helper_xx zei gerust wat tijd met haar door. Op die manier zou ze zich getroost kunnen voelen. Heb je een idee waar je moeder verdriet om heeft? Je hoeft het alleen te vertellen als je dat zelf wilt hoor.
Je zus is verloofd met een jongen die jij niet ok vindt. Tjah, dat kan gebeuren. Ik vermoed dat je haar moeilijk op andere gedachten zal kunnen brengen. Wacht gerust af hoe de verloving verloopt, en deel je zorgen gerust met je ouders.
Geldzaken kunnen stress met zich meebrengen. Echter is het, al is dit makkelijker gezegd dan gedaan, in principe niet jouw taak om je hierom te bekommeren. Wel zou het kunnen helpen om je zorgen met je ouders te bespreken, zodat zij het er met jou eens over kunnen hebben. Misschien zorgt dat voor duidelijkheid.
Zou iemand je kunnen helpen bij dit vak op school? Een medeleerling bijvoorbeeld, of de docent. Jullie zouden kunnen videobellen, zodat je met je notities erbij kan uitleggen wat niet lukt.
Misschien weten de volgende video’s je moed te bezorgen:
Gr. Kenshin
Hoiii, bedankt voor jullie reacties. Ik ga er zeker wat mee doen!
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.