mn vader

  • 23 March 2019
  • 2 reacties
  • 83 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
mijn vader wordt soms heel boos op me voor de kleinste dingen. hij begint dan helemaal te schreeuwen en soms wil hij me slaan. tijdje terug had hij me wel pijn gedaan en het zit me nog steeds dwars. mn vader is verder wel oké maar eens in de zoveel tijd krijgt hij een soort van woedeaanval en dan weet ik niet meer wat ik moet doen... mijn moeder en mijn broers doen er niet zoveel aan. ik krijg vaak te horen van mn familie dat het "aan ons cultuur ligt" (we zijn buitenlands)

ik weet nog wel dat mijn oudste broer vroeger een keertje van huis was weggelopen nadat mijn vader hem pijn had gedaan. hij had volgens mij een steen naar hem gegooid. mijn broer zit er nu niet meer mee omdat hij nu veel ouder is. hij zegt ook tegen me dat ik gewoon geduldig moet zijn maar alsnog vind ik het niet kunnen.

ik ben bang dat het op een dag uit de hand zal lopen aangezien ik zelf last heb van angstaanvallen. ik wil het tegen mijn psycholoog vertellen maar ik ben bang dat het misschien niet gaat helpen. wat moet ik doen?

2 reacties

Hey, Solirae,

Vervelend dat je vader je slaat en dat het zogenaamd in jullie 'cultuur' ligt. Natuurlijk wordt elke cultuur hier in Nederland gerespecteerd, maar in de wet staat dat kindermishandeling verboden is. De wet gaat trouwens voor, dus je vader is strafbaar.

Je kan proberen om naar je mentor/meester/juf te gaan en daar te zeggen dat je vader je soms slaat, of je kunt hulp inschakelen van de KinderTelefoon die je weer kunt doorverwijzen naar VeiligThuis. Dan komt er zo een mevrouw af en toe langs die dan kijkt hoe het met jullie gaat.

Groetjes,
Geen_Naam
Hey,

Je kan het altijd aan je psycholoog vertellen!
Je denkt dat het misschien niet helpt, maar dat weet je niet tot je het hebt verteld.
In het ergste geval kan de psycholoog niks doen, wat ik niet verwacht. Maar ik denk dat het goed is als je er met hem/haar over praat!

Ik snap heel goed dat je het niet vind kunnen, het kan en mag namelijk ook niet!
Komt je moeder of je broer ook voor je op als je vader zo boos doet?

liefs,
Xxjee

Reageer