Skip to main content
Vraag

mn broer

  • 4 June 2021
  • 5 reacties
  • 539 Bekeken

Haii,

Ik ben Laura (verzonnen naam) en mn broer dwong me gisteren om zn geslachtsdeel aan te raken. Ook dwingt hij mij vaak om op zn schoot te zitten en dan heeft hij vaak een erectie. En als ik met hem zwem dan prkbeer hij mijn binkini uit te doen. 

Is dit oke? Ik vind dit heel naar. 

5 reacties

Hey Laura!

 

Ik vind dit niet oké nee.. Zelf geef je al aan dat je dit heel naar vind en je broer hoort dit soort dingen niet te doen.. Al helemaal niet zonder toestemming.

 

Misschien is het een goed idee om hier met je broer over te gaan praten? Vertel hem dat je dit echt niet prettig vind en dat je wilt dat hij stopt met jou dwingen om dit soort dingen te doen. Wat jij niet wilt moet je namelijk ook niet doen.

 

Als hij dan niet luistert en gewoon doorgaat kan je naar je ouders toe stappen en dit aan hun vertellen. Dan zullen je ouders hem er vast op aanspreken en hopelijk stopt hij dan wel..


Groetjes van mij!

Hey Laura!

 

Ik vind dit niet oké nee.. Zelf geef je al aan dat je dit heel naar vind en je broer hoort dit soort dingen niet te doen.. Al helemaal niet zonder toestemming.

 

Misschien is het een goed idee om hier met je broer over te gaan praten? Vertel hem dat je dit echt niet prettig vind en dat je wilt dat hij stopt met jou dwingen om dit soort dingen te doen. Wat jij niet wilt moet je namelijk ook niet doen.

 

Als hij dan niet luistert en gewoon doorgaat kan je naar je ouders toe stappen en dit aan hun vertellen. Dan zullen je ouders hem er vast op aanspreken en hopelijk stopt hij dan wel..


Groetjes van mij!

 

Hii,

Ja ik heb er al met hem erover gepraaf maar toen ging hij door en hij doet het nu steeds vaker. En mn ouders vinden het niet erg dat hij dat doet

Hii,

Ja ik heb er al met hem erover gepraaf maar toen ging hij door en hij doet het nu steeds vaker. En mn ouders vinden het niet erg dat hij dat doet

Heyy

 

Ik zal in dat geval nog een keer met je ouders gaan praten en ze duidelijk maken dat je dit echt niet oké vind en echt niet fijn vind. Wat je broer doet hoort en mag namelijk niet..  

 

Je zou hierover ook met iemand anders kunnen praten zoals je mentor, je huisarts of een vertrouwenspersoon. Misschien kunnen die je ook een helpende hand bieden.
 

Je kan ook altijd met de kindertelefoon chatten / bellen misschien kunnen ze je daar ook nog helpen om met deze situatie om te gaan en om een plan van aanpak te maken.

 

Groetjes van mij.

Als dit tegen jouw wil is, wat ik denk dat het is, dan mag hij dit absoluut niet doen. Het is makkelijker gezegd dan gedaan maar je moet hem duidelijk maken dat dit niet oké is. Als hij niet uit zichzelf wil luisteren heb het er dan met je ouders over! Het is belangrijk om je broer te kunnen vertrouwen en op deze manier lijkt me dat niet het geval. 

Hallo Laura :)

Gewoon weigeren. Weglopen. Als hij je dan probeert aan te raken, zijn hand wegslaan. Echt goed duidelijk maken dat je het niet accepteert.  En mogelijk met iemand over het probleem praten.

-TheMightySlayer <3

Reageer