Vraag

mixed

  • 27 June 2020
  • 1 reactie
  • 50 Bekeken

Reputatie 1
Badge +2

Hey 

Ik vroeg me af hoe andere mensen dit doen, maar het zit dus zo dat ik nooit echt weet wat ik moet antwoorden als iemand vraagt waar ik vandaan kom. Ik ben dus niet Nederlands, maar ook weer wel? Zeg maar, ik zie er totaal niet Nederlands uit, zwart haar en licht getinte huid. Mn moeder is opgegroeid in Frankrijk en mijn vader Indonesië. Maar het voelt stom om te zeggen dat ik Half Indonesisch ben terwijl ik ook maar nooit daar ben geweest of de taal spreek. Maar ik ben ook niet echt Nederlands maar ook weer wel want ik ben er geboren. Helppp Ik ben zo confused XD


1 reactie

Heyo,

Ik ben zelf geboren in Italië heb daar ook een tijdje gewoond en ben daarna naar Nederland gekomen. Omdat me pa Nederlands is en me Ma Italiaans. Me pa heeft toen wat jaren bij me moeder gewoond in Italië en had zijn huis te huur aangeboden. Uiteindelijk ben ik daar geboren en heb enkele jaren dus daar gewoond tot me pa en ma besloten om naar Nederland te gaan. Kort nadat we in Nederland kwamen hebben me ouders me afgestaan aan me opa en oma. 

Als mensen zeggen waar ik vandaan kom zeg ik meestal dat ik ben geboren in Italië, maar bijna heel me leven al in Nederland woon.

Ik denk voor in jouw geval dat je gewoon Nederlands bent omdat je hier bent geboren en hier bent opgegroeid.  Je zou erbij kunnen zeggen dat je pa uit Frankrijk komt en je Ma uit Indonesië, maar of dat nuttig is om te weten weet ik niet.

See ya!

Spookyzx.

Reageer