misofonie thuis problemen

  • 31 July 2022
  • 1 reactie
  • 41 Bekeken

Reputatie 3
Badge

Hoi mensen! 

Ik ben nu 12 en ik heb last van misofonie. Ik draag daarom tijdens het eten oordopjes. 

En soms muziek in een earpod, nu kan ik daarom andere dingen heel slecht verstaan en moet ik heel vaak vragen 'sorry wat?' of 'ik versta je niet kan je het herhalen?' En dat hebben sommige mensen vaak last van zoals ook mijn moeder. 

 

Ik verveelde me net dus ik pakte een knutsel doos erbij om te kijken of ik iets kon maken en ik had toen in 1 oor muziek in en in de andere een oordopje want er waren mensen aan het eten. Mijn moeder kwam tegenover me zitten en pakte de doos toen zei ze een aantal dingen die ik niet verstond dus ik vroeg steeds "wat zei je?" En toen werd mijn moeder geiirteerd 

En toen zei ze meteen van, als je niet wilt praten moet je het zeggen hoor. Terwijl ik dat wel wou alleen ik kon haar niet verstaan vanwege mijn stomme misofonie. 

Wat moet ik nu doen? Heeft iemand tips voor misofonie? En laat ff weten als je hier ook last van hebt!


1 reactie

Reputatie 4
Badge +3

Hi

Zeg tegen je moeder dat je wel wil praten, maar je haar niet kunt verstaan door de muziek/oordopjes omdat je last hebt van je misofonie. Misschien kan ze dan rekening houden met je door bijvoorbeeld tegen je te praten wanneer er geen mensen aan het eten zijn ofzo. Er bestaan ook oordopjes (die zijn speciaal gemaakt voor mensen die last hebben van te veel prikkels, maar misschien helpt het ook wel bij jou) waarbij het geluid dempt en je nog wel een gesprek kunt horen en houden, maar weet niet of je dan ook nog die eetgeluiden hoort. Je zou dat tenminste kunnen proberen.

:)

EEM37

Reageer