Skip to main content
Vraag

Mishandeling of niet?

• October 14, 2025
  • 1 reactie
  • 35 Bekeken

Mijn vader wordt heel snel boos en gaat eigenlijk meteen al schelden. Ik schrik daar altijd heel erg van, en dan ben ik bijvoorbeeld met vrienden aan het bellen, en dan moet ik nog even wat doen, dus dan zeg ik tegen mijn vader dat ik dat over 5 minuutjes ga doen en dan begint hij meteen te schelden en  wordt hij heel boos, gewoon waar mijn vrienden bij zijn. Ik schaam me dan, en ben bang dat mijn vrienden er dan ook van schrikken en dan niet meer met mij durven om te gaan vanwege mijn vader. En soms als wij naar onze kamer moeten, en wij willen dan niet, dan pakt hij ons bij onze arm en trekt hij ons keihard mee. Ik voel me ook  een beetje schuldig dat ik dit nu typ, want ik hou wel heel erg veel van mijn vader en nu voelt het alsof ik hem verraad ofzo, maar ik weet dat dat niet zo is. Mijn vader heeft ook met heel veel mensen ruzie, zoals met beide van mijn opa’s, die ik daardoor heel weinig of heel kort of helemaal niet meer zie. En mijn idee is dat  mijn moeder bang voor hem is ofzo, dus dat zij niks tegen hem durft te zeggen. Ik ben er  heel verdrietig door, maar ik hou wel superveel van mijn ouders. Het voelt ook niet juist om dit nu allemaal te vertellen, maar tegelijkertijd lucht het ook heel erg op. Ik hoop dat ik de juiste keuze heb gemaakt door dit te schrijven!

1 reactie

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 14, 2025

Het klinkt echt super moeilijk wat je doormaakt. Het is normaal om je zo te voelen, maar je verdient het om je veilig en gelukkig te voelen thuis. Het is goed dat je dit deelt, want je gevoelens zijn belangrijk.

Misschien kan je met iemand op school praten, zoals een mentor of vertrouwenspersoon, die je kan helpen. Je hoeft je niet schuldig te voelen voor wat je vader doet, dat is niet jouw schuld!

xx liefs Wolf 🐺