Vraag

mishandeling ja/nee?

  • 15 October 2020
  • 4 reacties
  • 218 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

He ik ben nu 17. Mn alleen ik moet nog steeds om 18:00 thuis zijn. Zeggen waar ik ben,  met wie ik ben en wrm. Ook moet ik vaak koken en ander klussen in huis doen zoals de was, bootschappen, vaatwasser schoonmaken afruimen als ik er niet was omdat ik weg was voor het sporten moet ik het later inhalen. Ik sport op hoog niveau, maar moet dit zelf betalen, mijn broer en zus hoeven het niet.  Als ik niet luister slaat mn ma me. Als ik slechter cijfers haal lager dan 7 dan mag ik 3 maanden niet meer sporten  en het huis niet uit.  Me ma begint altijd meteen met gillen ipv aardig vragen. Ook schuift ze heel vaak de schuld op mij. Bijvoorbeeld toen mn oom 2 jaar geleden plotseling overleed en ik mn ma en mn broertje niet twee weken daarvoor op zn verjaardag waren omdat ik en mn broertje moesten sporten. Zij ze dat het allemaal door mij kwam. Dat zegt ze soms nu nog steeds. Als we het ergens niet over eens zijn of iets op een andere manier doen begint ze meteen te schreeuwen en als je per ongelijk iets verkeerd zegt dan slaat ze er op los. Soms dan is mn ma opeens wel aardig en dan zegt ze dingen en dit draait ze dan meestal binnen een dag weer terug.  Voor mn sport moet ik zelf altijd vervoer en overnachtingen regelen en betalen, maar niet alleen dit moet ik betalen, maar ook shampoo’s en ander vrouwelijke toilet spullen. Uiteraard moet ik  mn jas, bh , schoenen en vaak ook mn eten betalen.   Soms als er kosten voor dokter of medicijnen worden gemaakt moet ik dit ook zelf betalen, ook haalt mn ma vaak geld van mn rekening af. Laat ze me niet met mn vrienden omgaan. En als ik pijn heb zegt ze dat ik me niet moet aanstellen. Terwijl als ik zeg nu even niet of ik de laatste van iet heb gaat ze er een heel probleem van maken net if zei meer recht heeft op bv een sinaasappel. Vroeger vond ik het irritant en soms wel een beetje eng. later kon ik er heel boos over worden, maar dacht ik wel altijd dat alles mijn schuld was. Nu ben ik 2 jaar geleden een half jaar weg geweest zonder mn ouder. Toen heb ik gezien dat het ook anders kon. Daarna heb ik 4 maanden thuis gezeten ivm een operatie. Toen wilde ik het liefst weg, maar ik kon niet verder dan de woonkamer.  Ik bleef veel ruzie hebben, mn pa zei op een gegeven moment wel dat  het meestal niet aan mij lag. Mn pa en ma kregen ook vaker ruzie. Ik ging weer heel hard trainen.  Als me ma me nu wilde staan dan zei ik dat ik groter en sterker was. Maar ik heb nooit terug geslagen, dat durf ik niet, want mn ma zegt altijd dat ze me uit huis gaat laten plaatsen en dat ik te veel geld kost. Toen ik net over ging in 5v. Heb ik besloten om gewoon nog minder thuis te zijn. Nu slaap ik daar zo ongeveer alleen nog. Alleen met al dit gezeik en gewoon vrij weinig tijd door werk en sport kom ik moeilijk aan mn schoolwerk toe. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen. 


4 reacties

hey Annoniem 11111,

wat vervelend te horen dat je zo een klote thuissituatie heb. Hopelijk kan ik een bijdrage leveren aan het vinden van een oplossing.
 

ik ken de definitie van mishandeling niet precies juridisch gezien. Maar dit is natuurlijk niet normaal! Bij één ding zou je nog kunnen denk: dat kan je proberen te voorkomen maar hier moet iets aan gedaan worden. Jouw moeder mag jou echt niet zomaar slaan voor niks. Tevens is het diefstal als ze geld van jou rekening steelt zonder jou toestemming (lijkt mij).

Overigens is het zeker niet jouw schuld dat je niet bij de verjaardag van je oom was, gecondoleerd nog. Het is gewoon zielig dat ze jou daarvoor blamet.

ik zou je aan willen raden te chatten of bellen met de KT of Veilig thuis. Ik denk dat hulp van een derde namelijk wel nodig is. Hopelijk kan je met hun tot een oplossing komen maar vraag hier gerust dingen, het is niet zo dat je hier geen advies moet vragen hoor!

Heel veel succes! Laat maar weten hoe het gaat/gegaan is en als je verder nog wil praten of hulp nodig heb.

groetjes,

eenanoniemejongen1 (16 jaar)

Badge

(onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon)

ja dit is zeker mishandeling gewone ouders geven je een sport en al die klusjes horen ze zelf te doen wel een keertje kan je het doen voor ze maar niet ieder keer en 6 uur thuis is voor jouw leeftijd niet gewoon en je eigen spullen kan ik een beetje begrijpen als je iedere maand loon krijgt van je ouders maar hun spullen hoef jij niet te betalen #ik ben 12

 

Badge

sorry voor dat anderen bericht ben nieuw hier 

ja dit is zeker mishandeling gewonnen ouders geven je een sport en al die klusjes horen ze zelf tedoen wel een keertje kan je het doen voor ze maar niet ieder keer en 6 uur thuis is voor jouw leeftijd niet gewone en je eigen spullen kan ik een beetje begrijpen als je iedere maand loon krijgt van je ouders maar hun spullen hoef jij niet te betalen #ik ben 12

Dit is NIET normaal zeker mishandeling 

 

Reageer