Mishandeling etc.

  • 26 July 2018
  • 4 reacties
  • 184 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo iedereen, mijn vraag is of dit mishandeling is of iets ernstig of dat dit gewoon normaal. Dagelijks word me vader extreem boos op me dan scheld die me uit met tyfus kind en dat soort dingen. soms pakt die me ook achterin me nek en knijpt die extreem hard als die boos is of slaat die me in me gezicht (dat gebeurd niet elke dag) alles wat ik doe zeurt die op terwijl ik me best doe. pas had ik een broek gekocht via internet en was die te groot en vroeg ik of die m terug kon sturen, daarvan werd die extreem boos opme en ging me weer uitschelden. Maar volgens mij deed ik niks verkeerd. Als iemand mijn vraag kan beantwoorden laat dan snel een reactie achter.

4 reacties

Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Je vader doet je fysiek pijn, dus het valt onder mishandeling. Het is zeker niet normaal dat je wordt geslagen. Overmatig hard knijpen zie ik niet als normaal, maar hier kunnen de meningen over verschillen. Ik kan verder niks zeggen over het gezeur op je terwijl je zo je best doet. Dat zul je persoonlijk met hem kunnen uitpraten. Voor de mishandelingen kun je contact opnemen met Veilig Thuis.
Heyhoi PriveAnoniem132,

Dit is zeker niet normaal, dit is zelfs misschien wel kindermishandeling. Wat ik als ik jou was zou doen is praten met je vader ver dat soort dingen, reageert hij niet aardig naar je of wordt hij agressief praat dan bijvoorbeeld met je mentor of neem dan zeker contact op met de Kindertelefoon of Veilig thuis. De kindertelefoon is er voor jou om met jou te praten en samen een oplossing op te stellen, Veilig thuis is er voor jou om er voor jou op te komen, zij kunnen kijken naar de mishandeling wat er is gebeurd en gaan waarschijnlijk een gesprek aan met jouw vader. Maar snap dat dit echt niet goed is en dit onder mishandeling valt.

Mvg,
Li2qs3
Hey,

Als je vader je aanraakt en/of fysiek pijn doet is dit mishandelijk ook als hij je uitscheld is het mishandeling alleen is het dan mentaal. Misschien is het een té persoonlijke vraag maar heb je nog contact met je moeder? Zo ja praat er dan met haar over. Het is het beste wat je kan doen. Als dat niet mogelijk is zou je helaas wel een gesprek met je vader aanmoeten hoe graag je het ook niet wilt. Hou het kort maar krachtig. Gewoon als volwassenen dan zou hij wel luisteren denk ik. Een tip voor als hij boos wordt; loop gewoon weg al slaat hij je probeer uit zijn grip los te komen en loop gewoon weg alsof er niks aan de hand is en zeg vooral niks dat lijkt me de meest handige oplossing in zo’n moment.

Hoop dat het goedkomt!

Mvg, crybaby
Hoi

Zoals bovenstaande reacties aangeven, is dit mishandeling. Je kan hierover praten met de KinderTelefoon en Veilig Thuis.

Ook je mentor, huisarts of iemand die je vertrouwt kunnen je helpen.

Groetjes
x

Reageer