Vraag

mishandeling + aanraking

  • 27 August 2022
  • 2 reacties
  • 338 Bekeken

Badge

hallo

zo lang als ik me kan herinneren schreeuwt mijn vader tegen mij en mij jongere zusje, en hij sloeg ons. hij ging ook ons manipuleren of vervelende dingen zeggen. nu ik 15 ben wordt er niet meer geslagen (ik denk omdat wij nu door hebben dat het niet klopt) maar er wordt wel mee gedreigd. hij zegt, ‘als je niet oppast/dit niet doet krijg je een draai om je oren’.

nu ben ik dus al mishandeld emotioneel en fysiek mijn hele leven, een half jaar geleden heeft hij mij aangeraakt. hij kwam terug van skiën met zijn vrienden, en ik hielp hem met zijn koffer uit de auto halen. ik bukte om de koffer neer te zetten en hij kwam achter me en kneep me in mijn kont. hij maakte wel vaker opmerkingen naar mij en nu ook mijn zusje nu ze begint te groeien. hij kwam ook in de badkamer als ik douchte en hij trok zijn broek uit om te plassen waar ik bij was. hij heeft ook mijn zusje haar rok omhoog gedaan terwijl ze op bed lag, op haar buik, ‘om te kijken of ze wel een onderbroek aan had’ 

ik heb sinds ongeveer 9/10 maanden een notitie waar ik alles opschrijf wat hij doet, een beetje als bewijs en om mezelf te herinneren dat het niet oké is en echt gebeurd. ik heb veel research gedaan.

ik vind het te moeilijk om naar veilig thuis te gaan, ik ben meerdere keren naar school toe gegaan en toen moest ik in gesprek met mijn ouders en toen werd het nog veel erger. nu durf ik niet meer naar volwassen. ik praat erover met een vriend en ik stond ook op het punt om met die vriend naar veilig thuis te gaan maar op het laatste moment durfde ik niet meer. ik denk alleen niet dat ik het hier overleef want ik heb het er heel zwaar mee, ik sta constant aan, en ik ben er altijd mee bezig.

ik ben vooral bang dat ze (politie /veilig thuis) mij niet geloven of dat ze het niet erg genoeg vinden, ik heb wel een stuk of 8 bewijs stukken (video’s/geluidsopnames) maar ik ben bang dat ze me terug sturen naar huis en ik ben bang voor een gesprek met mijn vader. ik wil ook niet mijn zusje achterlaten.

dit was een heel groot bericht, maar ik wil eigenlijk gewoon weten wat ik moet doen en of het serieus genoeg is denk ik? ik ben gewoon niet sterk genoeg om weg te gaan en ik heb dringend hulp nodig. ik zou het ook fijn vinden als iemand meer informatie zou hebben over het proces van veilig thuis? dat zou me iets geruststellen. 


2 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Hey eenmens3893,

Ze zullen je echt wel serieus nemen! Daarvoor is de politie en veilig thuis er juist. Die geen echt niet niks doen als iemand dit allemaal aan hen zou vertellen.

Over het proces van veilig thuis weet ik helaas niet veel, maar ze zullen het waarschijnlijk zo regelen dat het zo fijn mogelijk voor jou wordt. Wat hij doet is echt niet oké, en daar mag jij zeker voor uitkomen! Je moet alleen nog even doorzetten!

Ik snap dat je niet meer met volwassenen wilt praten, maar je kan ook weer naar school toe gaan en ze het weer (of meer) uitleggen. Je kan ze dan vragen of ze niet naar jouw ouders gaan omdat het dan nog erger wordt. Zij kunnen je vast ook verder helpen met veilig thuis/de politie. Jij staat hier niet alleen voor!

Ik hoop dat het lukt en dat je snel in een betere situatie komt! Jij kunt dit!

Groetjes iemand.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi eenmens3893,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

 

Veilig Thuis zal eerst met jou in gesprek gaan en met jou overleggen wat er volgens jou en volgens hen moet gebeuren. Je kunt ook anoniem met hen bellen of chatten.

Hopelijk heb je wat aan deze informatie.

 

Veel sterkte,

Britta van de Kindertelefoon

Reageer