Hoi hoi,
Ik heb het de laatste tijd erg lastig thuis. Mijn ouders geven mij (voor mijn gevoel) van alles de schuld en niets wat ik doe is goed. Ik heb vaker geprobeerd hierover te praten met ze maar dan is niets wat ik zeg waar en word ik eigenlijk niet serieus genomen.
Laatst heeft mijn vader geprobeerd me te slaan. Ik was daar best wel overstuur door want dat was nog nooit eerder gebeurd. Mijn moeder zei dat ik er niet in moest blijven hangen omdat mn vader al sorry gezegd had. Maar in zijn excuus kwam het er eigenlijk op neer dat het mijn eigen schuld was.
Mijn ouders maken ook continu grappen over mij. Als mijn vrienden hier zijn bijvoorbeeld. Ze proberen dan grappig te zijn maar eigenlijk is alles wat ze zeggen kwetsend tegenover mij. Ook mijn vrienden merken dit. Maar zodra ik tegen mijn ouders vertel dat ik niet wil dat ze grapjes maken over bepaalde dingen worden ze heel boos en zeggen ze dat ze gewoon grapjes moeten kunnen maken.
Ik wil heel graag het huis uit. Al voor langere tijd (dit weten mn ouders) maar dat gaat niet echt want ik ben pas 17…
Ik weet eigenlijk niet meer wat ik moet want ik heb alles al zon beetje geprobeerd. Heeft iemand tips voor wat ik zou kunnen doen? Om te zorgen dat het thuis beter word of om het huis uit te kunnen. Alvast bedankt!