Skip to main content

Hoi hoi,

Ik heb het de laatste tijd erg lastig thuis. Mijn ouders geven mij (voor mijn gevoel) van alles de schuld en niets wat ik doe is goed. Ik heb vaker geprobeerd hierover te praten met ze maar dan is niets wat ik zeg waar en word ik eigenlijk niet serieus genomen.  

Laatst heeft mijn vader geprobeerd me te slaan. Ik was daar best wel overstuur door want dat was nog nooit eerder gebeurd. Mijn moeder zei dat ik er niet in moest blijven hangen omdat mn vader al sorry gezegd had. Maar in zijn excuus kwam het er eigenlijk op neer dat het mijn eigen schuld was.

Mijn ouders maken ook continu grappen over mij. Als mijn vrienden hier zijn bijvoorbeeld. Ze proberen dan grappig te zijn maar eigenlijk is alles wat ze zeggen kwetsend tegenover mij. Ook mijn vrienden merken dit. Maar zodra ik tegen mijn ouders vertel dat ik niet wil dat ze grapjes maken over bepaalde dingen worden ze heel boos en zeggen ze dat ze gewoon grapjes moeten kunnen maken. 

Ik wil heel graag het huis uit. Al voor langere tijd (dit weten mn ouders) maar dat gaat niet echt want ik ben pas 17…

Ik weet eigenlijk niet meer wat ik moet want ik heb alles al zon beetje geprobeerd. Heeft iemand tips voor wat ik zou kunnen doen? Om te zorgen dat het thuis beter word of om het huis uit te kunnen. Alvast bedankt!

Hey

Heb je al geprobeerd om met je vrienden erover te praten of zij je misschien kunnen helpen? En anders kun je met je mentor of een leraar of lerares waarmee je goed kan praten gaan praten.
Heb je misschien een broer of een zus want anders zou je met hun kunnen praten.

Hoi! 

Wat naar om dit te horen!

Ben je al naar familieleden gegaan (Oma, Opa, Tante, Oom) om hierover te praten want dit kan best opluchten. Zit je nog op school? want dan kan je altijd naar een goede docent of vertrouwenspersoon gaan deze kunnen je heel goed helpen. En mocht het echt uit de hand lopen kan je altijd naar slachtofferhulp Nederland.

Xjes!

Hey,

Wat anoniempjex13 en Life Love Laugh ook al zeggen, probeer er met iemand over te praten. Als je er met iemand over hebt gepraat, zou je aan diegene kunnen vragen of hij/zij met jou een gesprek met je ouders aangaat. Misschien nemen je ouders je wel serieus als er iemand bij is, bij een familielid of je mentor.

Je kunt volgens mij wel het huis uit, maar dan moet je begeleid gaan wonen. (Dat houdt in dat er (volgens mij) 1x per week iemand in huis komt). Hoe dat precies zit weet, ik niet goed en ik wil je ook geen foute info geven.

Je zou ook nog met de kindertelefoon kunnen chatten, zij kunnen je ook tips geven over wat je kan doen.

Hopelijk heb je hier wat aan

Amber

vandaag sloeg de vriend van me moeder me in mijn maag, dus ik spuugde in zijn gezicht en ik trapte hem in zijn noten. voelde goed

Reageer