Vraag

mishandeld thuis

  • 9 January 2020
  • 1 reactie
  • 266 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi, alvast heel erg bedankt dat je dit bericht leest. 

Ik heb een lastige thuissituatie, ik heb een broertje en een zusje die eigenlijk alles mogen en mijn ouders zijn nooit boos op ze, wat ze ook doen. Ik mag thuis bijna niks en ik moet alle stomme klusjes doen. Ik heb thuis best wel wat regels waar ik me aan moet houden, mijn broertje en zusje hoeven dat niet. Mijn ouders zeggen dat deze regels belangrijk zijn voor mij, omdat ik altijd al een moeilijk kind geweest ben en ik consequente regels nodig heb. 

Sinds een paar jaar mag ik niet meer met mijn broertje of zusje praten, tegen hun word ook verteld dat ze niet met mij moeten praten omdat dat niet goed voor ze is. 

Als ik de regels overtreed of brutaal doe, krijg ik straf. De straffen die ik krijg verschillen heel erg, soms krijg ik een week huisarrest of moet ik mijn telefoon voor de rest van de dag ik leveren. Maar sommige straffen zijn een stuk heftiger, ik moet weleens 2 uur lang in de hoek staan of ik word vastgezet aan de pilaar in onze eetkamer terwijl de rest van mijn gezin aan het eten is. Dit vind ik erg vernederd, vooral omdat mijn broertje en zusje nooit straf krijgen. Soms word ik ook geslagen als straf, ik moet dan in mijn onderbroek knielen of in een soort van bok houding staan (als iemand over je heen gaat bokspringen bij gym zo zegmaar) voor ze en word ik geslagen, soms gebeurt dit ook met een stokje of met een pantoffel. Ik voel me hierdoor erg gekleineerd en ik kan niet meer normaal met mijn ouders praten, omdat ik me zo vernederd voel iedere keer. Mijn ouders zeggen ook nooit iets tegen mij, alleen als ik iets misdaan heb. Als ik straf heb durf Ik er ook niet meer tegen in te gaan, omdat ik te bang ben. Ik voel me thuis soms echt een soort slaafje, iedereen thuis behandelt me alsof ik minder dan hem/haar ben en ik moet altijd maar doen wat iedereen zegt, anders heb ik echt een probleem. Mijn zusje chanteert me ook door dreigen te zeggen dat ik haar geslagen heb als ik haar huiswerk niet maak of haar kamer niet opruim, dit doe ik dan maar gewoon, maar het voelt echt heel Vernederd dat zij zo de baas over mij kan spelen. Wat kan ik doen om me beter te voelen?


1 reactie

Hoi, heel goed en dapper dat je er zo voor uit durft te komen. Ik weet niet hoe het met je gaat op school maar je zou hulp kunnen zoeken ook bij een vertrouwens persoon. Wat jou ouders doen is absoluut niet toegestaan  en je voelt je er ook volgends mij heel rot door.  Het kan heel erg opluchten wanneer een vertrouwenspersoon of een leraar waar je een goede band mee hebt, misschien je mentor? Hier over verteld. Super sterk van je dat je dit bericht hier plaatst en hou je sterk! 

Reageer