Mishandeld door moeder?

  • 7 September 2020
  • 2 reacties
  • 125 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

HHiiiii ik ben bananen zijn krom

ik ben 12 jaar

Ik vraag me af of ik mishandelt ben. Het voelt wel heel normaal eigenlijk.

Als ik boos ben ga ik vaak schelden naar mensen zonder reden. Dat deed ik ook een keertje bij mijn moeder. Ik vroeg of ze niet goed in der hoofd was omdat ze mijn tekendoos wou weg gooien. Toen pakte ze me vast en kneep me zo hard in mn pols.  Ook een keertje wou ze me schoppen en toen ontweek ik maar nu zit er een gat in mijn deur. Ik ben ook wel vaker geslagen en uitgescholden voor heel veel. 

 

Ik weet niet of dit mishandeling is ja of nee?

 

fijne dag van bananen zijn krom


2 reacties

Het knijpen in de pols is best wel 'normaal', als in, komt vaak voor. Het schoppen en slaan en uitschelden vindt ik interessanter, want dat is meer mishandeling. Als je echt geslagen bent is dat fysieke mishandeling. Als je wordt uitgescholden, met echte scheldwoorden, is verbale mishandeling. Als ze een gat in de deur trapte moet het hard zijn geweest. Dit lijkt me iets wat je zeker zou kunnen bespreken met een ander familielid (vader, broers/zussen, opa/oma) en/of met jeugdzorg 

Heyy

Dat iemand in je arm knijpt als hij of zij boos is komt wel meer voor.

Dat je moeder je schopt en slaat daarintegen maak ik me wel zorgen over. Als ze zo hard schopt dat er een gat in je deur zit is het niet oke hoor. Ik denk dat je hier beter eens met iemand over praat. Een mentor of een andere volwassene die je vertrouwt, dat lijkt me geen slecht idee.

Groetjs

 

Reageer