Vraag

Mishandeld

  • 9 April 2019
  • 2 reacties
  • 211 Bekeken

ik ben een jongen van 13 en ik wordt vaak mishandeld door mijn moeder oma opa broers ik weet niet wat ik moet doen en ik wil naar een pleeg gezin

2 reacties

Hoi

Wat heftig dat je mishandeld wordt. Het is niet ok hoe je omgeving je behandelt.

Ik raad je aan om iemand in vertrouwen te nemen. Je mentor bijvoorbeeld, of een leraar. Op school kan er samen met jou bekeken worden welke opties voor je openliggen. Heb je op school iemand in gedachten waar je je goed bij voelt?

Je kan anoniem contact opnemen met de KinderTelefoon. Daar kan je je situatie uitleggen, en krijg je een hoop nuttig advies mee. De KinderTelefoon kan je, als je dat wenst, doorverwijzen naar een organisatie die je verder kan helpen. Een voorbeeld van zo'n organisatie is Veilig Thuis. Je mag altijd contact met ze opnemen.

Ik kan me voorstellen dat het spannend kan zijn om je thuissituatie met iemand te bespreken. Het lijkt me echter een goede optie. Met de hulp van een volwassene kan bekeken worden wat er zoal mogelijk is, zodat er voor jou gezocht kan worden naar een fijne plek om te wonen.

Groetjes
Kenshin
Hey ik ben zelf 18 jaar en woon al 12 jaar in een pleeggezin . Je kan altijd iets proberen via de jeugdbescherming ? Of de kinderbescherming . Anders kan yulius ook altijd iets betekenen ik zou contact opnemen met de kinder telefoon misschien kunnen zij iets voor je regelen .

Reageer