Hey,
Ik snap dat je het moeilijk vind om uit huis geplaatst te worden, maar in jou geval is hrt van levensbelang. Ik zou zo snel mogelijk hulp zoeken bij de jeugdzorg, of een vertrouwenspersoon. Hoe zit het met je moeder? Of is zij......?
Hey sabine
Ik ben een meisje van 15 en snap wat je bedoelt ik zit met precies hetzelfde dilemma, mijn pa heeft laatst een ongeluk gehad waaraan hij hele erge mentale problemen heeft overgehouden. ik voel me thuis niet fijn en mijn vader heeft hierdoor ook hele erge woede problemen gekregen vaak bedreigt hij me of slaat en schopt hij me. dit is natuurlijk niks vergeleken met jouw situatie maar ik wil eigenlijk ook heel graag hulp zoeken maar ik heb broertjes en zusjes die het wel fijn hebben in huis en ik wil niet mijn hele gezin verpesten. dus ik heb zelf ook naar andere oplossingen gezocht.
stel je hebt geen broertjes of zusjes zou ik sws hulp zoeken, maar ik snap het als dat niet gaat ivm je broertjes en of zusjes. wat je misschien wel zou kunnen doen is bij een gesloten/open groep gaan wonen, vaak is het daar niet geweldig en ook streng met tijden heb ik gehoord en heb je in de nacht geen internet maar ik denk toch dat dit beter is voor je. ik ken je niet maar ik zou het liefste thuis weggaan als het gaat zoals het bij jou gaat. Een meisje uit mijn klas woont ook niet meer thuis en is daar gaan wonen en ik heb de indruk dat het beter gaat met haar. misschien zou je het hierover met je moeder of een ander vertrouwenspersoon over kunnen hebben want dit zou misschien wel een oplossing kunnen zijn. misschien is het handig om van te voren te kijken of er groepen zitten in je omgeving, het is eigenlijk een soort van op jezelf wonen maar dan met leeftijdsgenoten die ook niet meer thuis wonen
en kijk uit met de jeugdzorg, misschien is het onvermijdelijk om met ze in contact te komen maar ik spreek uit ervaring en uit de ervaring van een aantal vrienden dat je er weinig aan hebt en heel wat problemen ivm uit huis geplaatst worden, en onderzoeken kunnen veroorzaken
sorry voor het lange bericht maar ik hoop dat je er wat aan hebt
Hallo Sabinex :)
Je kunt het beste het aan hulpverleners aangeven want ze plaatsen je heus niet zomaar aan huis. Ze proberen juist om jullie bij elkaar te houden zodat jij thuis kan blijven maar je vader krijgt dan hulp van hun en wordt aangespoord om psychologische hulp te zoeken voor zijn problemen want waarschijnlijk mishandeld/misbruikt hij jou omdat hij zelf problemen heeft. Ik zou het echt vertellen tegen hulpverleners want zij snappen jou ook. Je kunt ook met je moeder praten als zij nog in je leven is.
-Dr8gon99
Heyy
Ik begrijp ergens wel wat je voelt hoor. Maar denk toch dat het belangrijk is dat je hulp zoekt, niet alleen voor jezelf maar ook gewoon dat je vader gestraft wordt want dit kan toch niet zo? Hoop dat er snel verandering komt hoor!
Groetjes en sterkte
Kaas123