Vraag

misbruik door vader, Veilig Thuis inlichten?

  • 12 March 2020
  • 4 reacties
  • 323 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi,

ik begin maar gelijk. Ik word nu al 6,5 jaar sekueel misbruikt door mijn vader. Nadat mijn vriend en zus erop aandrongen dat ik echt iets moest doen ben ik naar de dokter geweest. (Therapist). Zij zei dat ze veilig thuis moet inlichten en mijn moeder alles wil vertellen. Ze moet hiervoor wel eerst mijn toestemming hebben. Ik heb nog tot vrijdag 13 maart 15:00. Ik vind het heel erg eng om te beslissen en heb al een week nauwelijks kunnen slapen. Wat als mijn vader het niet toegeeft? Wat als zijn kant van de familie mij gaat haten? Wat als mijn moeder boos op me word voor het niet eerder vertellen? Wat als ze dit allemaal te serieus nemen? Als er wel iets ergs met mijn vader gebeurd kan ik het me nooit meer vergeven...


4 reacties

Reputatie 3
Badge +2

in elk geval wel goed dat je n Therapie bent gegaan! ik zou het wel aan je moeder vertellen maar nog even wachten met de confrontatie met je vader. Als je moeder je hele verhaal heeft gehoord en alles snapt dan kan ze met je vader gaan praten en met jou over hoe we dit gaan oplossen. Veel succes en veel sterkte:two_hearts::two_hearts:

Hey, mag ik vragen hoe het afgelopen is?

Hey, mag ik vragen hoe het afgelopen is?

Omdat er corona is duurt het iets langer voordat ik terug kan naar de therapist 

Badge

Hey Grün,

Ik snap het dat je erg zenuwachtig bent en bang dat mensen tegen je gaan keren. Dat is ook heel normaal. Toen ik “verslag” moest doen over mijn vader was ik ook heel bang, maar ik ben heel erg blij dat ik het heb gedaan, dus ik raad het jou ook aan! Ik wens je alvast veel succes!

Groetjes, N.

Reageer