Skip to main content
Vraag

minder gezellig thuis

  • 28 May 2024
  • 3 reacties
  • 83 Bekeken

Hey ik heb een best lang verhaal/vraag

 

bij mij is het de laatste tijd niet zo gezellig thuis, ik woon met mijn vader en moeder en de sfeer is naar mijn mening vreselijk… papa zit al een tijdje thuis omdat hij last aan zijn hart heeft zegt hij maar mama gelooft het niet want die zegt dat papa geen zin meer heeft in zijn werk. En mama is vaak chagrijnig waardoor papa ook chagrijnig word. Papa staat naar mijn gevoel ook negatief in het leven want hij wil zich ook niet laten testen op dingen bij de dokter en is altijd aan het zeuren over dingen. Dit maakt het echt niet meer leuk thuis. We praten amper met elkaar en er is veel ruzie.

sorry voor dit lange verhaal…

ik weet niet precies wat ik hier uit wil halen maar ik wou het gewoon even kwijt. Hopelijk wil iemand helpen op een of andere manier

3 reacties

Reputatie 4
Badge +1

Hey lieve @Maudjee.2010 

Ik weet niet zo goed hoe ik je kan helpen, maar ik ga het proberen.

weet je mentor op school hiervan? als je al op de middelbare zit ofc. Anders kan je miss een keer met hem/haar gaan praten erover? dat doe ik ook als het ff niet zo lekker gaat thuis! en mij helpt het heel erg!

heb je nog andere familie die hiervanaf weten? misschien kunnen die je ook helpen! 

ik hoop dat ik je zo een beetje heb kunnen helpen <3

@cookiemonster2009 

 

Reputatie 2
Badge

@cookiemonster2009 hey dit heb ik nog niet gedaan maar ga ik zeker doen! Dankjewel <3

Reputatie 2
Badge

Hey! @Maudjee.2010 . 

ik weet niet precies hoe ik je kan helpen. Maar bij mij thuis is de sfeer ook niet fijn, ik begrijp je echt precies.  Maar ik maak zoeits dus ook mee dus misschien helpt het on iemands ander verhaal te horen en hoe ik ermee omga!  Mijn vader was 2 jaar werkloos. Sinds ik denk iets meer dan een half jaar heeft hij weer een baan. Maar hij is eigenlijk nooit thuis. Hij gaat 's ochtends voordat iedereen wakker is al weg en komt 's avonds meestal pas 20:00/21:00 thuis. En als hij thuis is hebben mijn ouders altijd wel ruzie om iets.  SInds dat hij weer een baan heeft wordt het alleen maar erger. Ik wordt er echt gek van. Meestal ga ik naar mijn kamer en doe ik oortjes in om het geruzie niet te horen. Soms ga ik ook naar buiten.  Mijn vader drinkt trouwens ook best veel (vind ik dan). Bijna elke dag als hij thuiskomt.

Maar goed, laatst heb ik mijn thuissituatie  verteld tegen mijn trainer. Niet alles in detail, maar wel in grote lijnen. Ik moet zeggen dat dat echt opluchte, ik had het nog nooit aan iemand verteld. (zie mn topic voor dat verhaal). Hij was echt lief voor me en wou me graag helpen, hij vraagt elke week hoe het met me gaat en thuis enzo. 

Ik raad het je zeker aan om het aan iemand te vertellen, als je dat wilt natuurlijk! Ik vond het zelf echt heel spannend maar uiteindlijk toch blij dat ik het heb gedaan! Je kan het ook aan een vrienddinnetje vertellen? Of vragen (als je een broer(tje) of zus(je) hebt) wat zij ervan vinden? 

Sorry voor dit lange verhaal maar ik hoop dat het je helpt! Hou je me op de hoogte? 

Liefs Elo :)

Reageer