Skip to main content

mijn zusje wordt voorgetrokken

• June 26, 2025
  • 1 reactie
  • 51 Bekeken

Hiii

net ging ik met mn zusje mariokart doen (weet niet of jullie dat kennen) mn zusje grijpt player 1 en ik vraag of ik die mag, omdat ze suuuuper langzaam is met klikken (echt 10 sec en dan moet ik wachten  tot zij erachter komt dat ze op x moet klikken)

vervolgens wordt zij helemaal boos op me omdat ik zeg dat ik dr langzaam vindt en gewoon snel het spel wil opstarten omdat ik nog moest leren voor een toets

vervolgens loopt mn moeder te zeiken dat ik haar gewoon player 1 moet laten gebruiken en niet zo stom moet doen. ik leg nog een keer uit dat mn zusje super langzaam is met player 1 en ik daar de tijd niet voor heb

vervolgens krijg ik keihard een klap in mn gezicht door mn zusje (niet zooo hard maar toch best hard)

mn moeder zei: he niet doen. daarna ging ze weer verder met waar ze mee bezig was

nou ik mr dat kutspel met dr spelen (chagrijnig en verdrietig natuurlijk)

en dan gaat mn moeder boos lopen doen dat ik bloedchagrijnig ben en dat dat niet oke is enzo en blablabla

ben naar boven gegaan en schrijf dit nu ipv leren voor die gare kuttoets die me nie interesseert

ja mensen wat nu???

1 reactie

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 4, 2025

Hey, dat klinkt echt super frustrerend en oneerlijk. Het is heel vervelend dat je zus je slaat, ook al was het niet heel hard, en dat je moeder er bijna niks van zegt. Je hebt gewoon het recht om respectvol behandeld te worden en om zelf keuzes te maken, vooral als je iets moet doen waar je weinig tijd voor hebt. Het is ook logisch dat je chagrijnig bent, want zo’n situatie is mega irritant en je voelt je niet begrepen.

Misschien kun je later, als iedereen wat rustiger is, proberen rustig met je moeder te praten over hoe jij het hebt ervaren. Vertel haar dat je het fijn had gevonden als ze jou ook had gesteund toen je zus je sloeg en dat het niet oké is om je zomaar te slaan. Vraag ook of jullie samen kunnen afspreken hoe jullie dit soort situaties in de toekomst beter kunnen aanpakken, zodat het niet zo’n gedoe wordt en jij ook de ruimte krijgt om je toetsvoorbereiding serieus te nemen.

Voor nu is het misschien slim om even iets te doen waar jij je beter bij voelt, even ontspannen voordat je weer gaat leren. En onthoud: het is oké om boos of verdrietig te zijn, je gevoelens zijn helemaal terecht.

xx liefs Wolf 🐺