mijn zusje is weg IK BEN BANG (niemand doet iets)

  • 16 October 2023
  • 14 reacties
  • 227 Bekeken

Reputatie 7
Badge +8

Mijn zusje van 12 is de hele dag al niet terug gekomen en ze is al meerdere keren in het verleden weg gerend. Mijn moeder vond een vape in haar kamer. Mijn zusje was bij een vriendin aan het slapen toen mijn moeder het vond. Ze moest naar huis en het hele weekend was T (m'n zusje) de hele dag in bed gebleven. Nu is ze niet terug gekomen van school en weigert me moeder iets te doen omdat ze boos is over die miezerige vape.

 

Ik ben bang 

Mega bang 

Mijn zusje js erg gevoelig voor sociale druk. Daardoor had ze überhaupt die vape. En nu is ze weer weg. En deze keer doet niemand iets. Ze zit net op de middelbare dus niemand van haar vrienden kennen we adderessen van

Niemand wilt iets doen om haar te vinden of contact te leggen en het is nu half 8. Ze vertrok voor school rond 8 uur. 

Als ze nu de hele avond weg blijft ga ik echt in paniek raken. En als m'n moeder niks gaat doen weet ik niet wat ik dan moet. 

Echt niet 


14 reacties

Hoi @Lamp.ie ,

Ik snap je zorgen helemaal!

Misschien kan je contact opnemen met je mentor. Die kan dan de mentor van je zusje vragen of hij contact wilt opnemen met de ouders van de vrienden van je zusje.

Als die ouders ook niet weten waar je zusje is, zal je toch de politie moeten bellen.

Ik hoop dat het goed komt!

 

Reputatie 7
Badge +8

@Jesse_6567

Ik en mijn zusje gaan naar andere scholen. Plus ben er niet van overtuigt dat mijn moeder haar eigenlijk wilt zoeken. Ik kan de politie bellen maar ik denk niet dat mijn moeder dat zomaar gaat laten gebeuren zonder dat ik of zij er het einde van gaan horen. 

 

Plus ik geloof dat mijn moeder weet waar ze is en niks wilt doen maar ze wilt mij niet vertellen waar 

Hey

Super erg! Probeer zoveel mogelijk haar te bellen, heb je een app (snapchat of speciale app daarvoor) waarmee je haar locatie kan zien? anders kan je misschien even in de wijk rondvragen of iemand haar geeft gezien? of iets plaatsen op sociale media als ze niet meer terug komt (snapchat,instagram,whatsapp,...). Ik ken jullie niet maar zolang zal ze toch niet wegblijven zonder dat iemand iets weet? hopelijk komt ze snel terug! laat je iets weten als ze terug is?

groetjes x

Reputatie 7
Badge +11

Hey @Lamp.ie,

Ik snap zeker dat je je zorgen maakt! 

Ik ben het helemaal met @Jesse_6567 eens! 

Hopelijk komt ze vanavond nog thuis!

Groetjes, @Monkeyboy08

Lastig!

Als ze morgen nog niet terug is (laten we er niet vanuit gaan) kan je misschien de school van je zusje bellen. 

 

Reputatie 7
Badge +8

Mijn zusje js terug 

Gelukkig

 

Uiteindelijk na een lange lange tijd hoorde ik m'n moeder iets zeggen over dat ze niet raar aangekeken wou worden en dat ze maar gaat zoeken. Ik denk serieus dat dat ook de rede was.

Niemand heeft mij ook dan maar iets vertelt over waar ze was en of het express of niet was. Ik kreeg niet eens een hallo.  

Niemand is gebeld ofzo. Mijn moeder wist het gewoon en zei en deed niks. 

Gelukkig @Lamp.ie , fijn om te horen.

Wel vaag wat de reden nou precies was!

Reputatie 7
Badge +11

Hey @Lamp.ie,

Gelukkig dat ze terug is! Ik vind je moeder wel erg raar hoe ze doet.

Groetjes, @Monkeyboy08

Reputatie 7
Badge +17

Mooi dat ze terug is. Wel raar gedrag van je moeder idd.

Reputatie 7
Badge +8

Ik ben het met jullie helemaal eens, heel raar en vaag gedrag. Dit doet ze wel vaker als ze boos is maar als ze zo door gaat gaat het echt een keer goed miss. Misschien met T maar ook zo met mij. In eerdere topics heb ik al dit rare gedrag op gemerkt maar nu gaat het ook wel te ver hoor. 

Misschien kun je je zusje vragen wat er precies gebeurd is?

 

Reputatie 7
Badge +9

misschien als je een foto van haar hebt (niet hier gaan laten zien) dan kan je als ze weer wegloopt en ze misschien echt heel lang weg blijft naar de politie gaan met de foto. kleine kans dat ze een kind geloven (ik weet niet hoe oud je bent dus ik hou er rekening mee dat je of een 11-12 jarige of een 14-15 jarige bent ongeveer).

Reputatie 7
Badge +11

Wat heftig allemaal @Lamp.ie!

Sorry voor de late reactie, ik ben op vakantie, maar ik kan het forum niet echt alleen laten. Maar fijn dat ze terug is. Ik ben zelf ook een keer weggelopen, maar mijn ouders zijn me wel gaan zoeken, en anders was ik bij mijn oma aangekomen, waar ik altijd welkom ben. 

Zoals @Jesse_6567 ook zegt, praat met je zusje. Ik ben ook altijd beschermend over mijn zusje, in de zin van: "ik ben de enige die haar mag lastigvallen” 

Misschien moet je het gedrag van je moeder met je coach, vriendin of vertrouwenspersoon bespreken, die kunnen je misschien verder helpen. Dit is niet hoe een moeder moet doen, al is het om een les te leren. Misschien moet je je moeder vragen waarom ze zo deed, over een week ofzo, wanneer het bezonken is, en het liefste ook weer goed gemaakt. 

Veel sterkte en succes! Knuffel van mij!

 

Liefs,

  1.  
Reputatie 7
Badge +12

Heftig zeg! Ik vind het nogal raar klinken ja. Volgende mee zou ik een bepaalde tijd met jezelf afspreken en dat je dan als ze zolang weg is de politie gaat bellen. Ik vind het ook niet oké gedrag van je moeder. (Als ik dat mag zeggen) mijn support heb je! Ik hoop dat het snel opgelost word.

-OnlyMe

Reageer