Hoii, ik wil even mijn verhaal kwijt en om advies vragen. Mijn zusje van 16 heeft autisme (PDD nos). Het is al bekend sinds ze jonger was, maar hoe verder de jaren hoe moeilijker het wordt. Het probleem is nu dat ze is begonnen aan een opleiding en ze wilt stoppen, omdat ze haar best hard aanpakken (handhaving opleiding) en ze voelt zich ook snel een buitenbeentje met vriendinnen. Maar ze wilt verder ook geen andere opleiding doen of werken en ze is nog leerplichtig dus ze moet. Het ding hierbij is nu dat zij altijd al haal problemen op het bordje gooit bij mijn moeder en die gaat er kapot aan. Ze is heel verdrietig en niet meer blij in haar leven doordat ze niet meer weet wat ze met mijn zusje aanmoet. Mijn vader die schakelt het altijd gewoon uit en ik kan haar de steun niet geven die ze nodig heeft en de antwoorden op de problemen van mijn zusje. Ik heb haar al therapie aangeraden voor hoe ze beter met de situaties kan omgaan, maar dat doet ze maar niet. En ookal word dit probleem met de opleiding nu opgelost is het voor nu even fijn, maar komt er altijd weer wat nieuws.
Weet iemand hoe dit probleem met de opleiding van mijn zusje zou kunnen worden opgelost? En vooral hoe mijn moeder het beter los zou kunnen laten en weer blij word? Mijn thuissituatie is nu gewoon heel verdrietig en niemand is meer blij
Geen reactie
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.