Mijn zus (17) doet stom

  • 19 May 2020
  • 2 reacties
  • 88 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

Hoi allemaal,

Ik heb een zus van 17 die erg stom doet tegen mij. Ze kan het niet zo goed hebben dat ik nu al net zo groot ben als haar en ik een hoger niveau doe. Ze vertel dit soort dingen tegen mijn moeder en ze zegt dat ik altijd alles verpest. Ik vind dit niet leuk en word er best verdrietig van. 

Mijn zus heeft ook heel vaak ruzie met mijn moeder. Dan blijven ze tot 1:00 ‘s nachts doorgaan. Ook voelt het alsof ze alle aandacht op eist.

Hebben jullie misschien tips over hoe ik hier mee kan omgaan?


2 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Hey

 

Oww Dat is een norm vervelend en een lastige situatie. Misschien kan je een keer aan je moeder vragen of ze een avondje met jou naar bijvoorbeeld de bioscoop kan gaan. (Ok al kan dat niet met corona maar dan moet je heel lang geduld hebben). Voor tijdens de corona kan je ook een keer vragen of je moeder een stuk met jou wil wandelen. Dan ben je met zijn tweeën en krijg jij dan even alle aandacht. Ik heb voor de rest niet ech5 ideeën. 

 

Ik hoop dat je je snel weer beter voelt.

 

Xx mij

Hey Daidaixx

 

Wat naar dat je zus zich zo vervelend kan gedragen. Ook niet fijn dat ze regelmatig tot in de late uurtjes ruzie maakt met je moeder.

 

Je zus lijkt je te benijden voor je grootte en het niveau dat je volgt op school. Misschien maakt dat haar wel onzeker, of wordt ze hier ongelukkig van. Da’s uiteraard nog geen excuus om dit alles op je moeder en jou af te reageren. 

 

Heeft je zus weleens een momentje waarop ze rustig is? Op zo’n moment zou je kunnen proberen haar een compliment te geven. Wie weet knapt ze daar van op, en voelt ze dan minder de behoefte om zich onprettig te gedragen naar jou toe. 

 

Zoals Anoeniempjeee voorstelde, zou je er wat vaker met je moeder op uit kunnen. Dan kunnen je moeder en jij gezellig wat tijd samen doorbrengen, en heeft je zus even een momentje voor zichzelf. 

 

Ik hoop dat je begrijpt dat wat je zus in een boze bui zegt grotendeels niet waar of overdreven is. Namelijk best naar hoe je hier een vervelend gevoel aan overhoudt. Kan je moeder je troosten?

 

Gr. Kenshin

Reageer