Vraag

mijn vriendinnen hebben heel weinig zelfvertrohwen

  • 8 May 2020
  • 1 reactie
  • 44 Bekeken

Badge

Halloooww ik ben coco(13) ik ben al maandenvriendinnen met 6 geweldigen meiden! Maar er zijn problemen…

 

anouk heeft iets meegemaakt in het verleden maar ze is er nog niet helemaal klaar voor om het te vertellen. Ik merk dat ze er heel erg mee zit en is heel snel gekwets. 
 

indra is ook heel snel gekwetst en denkt dat ze alles fout doet er zijn de laatste tijd heel vel ruzies maar ik denk dat her nu wat verder begint te gaan want ik merk dat het hen echt sloopt.

 

ik heb al vaak tegen ze gezegd dat ze geweldig zijn en niks fout doen maar ze zijn heel onzeker en ik weet niet meer hoe ik ermee om moet gaan..

 

dan krijgen wr nog het volgende… bij mij thuis gaat het heel slecht. Mijn broer heeft mentale problemen en daar heb ik heel veel last van omdat hij het op mij afreageert. Mijn ouders zijn de hele tijd hulp aan her zoeken voor hem dat ze mij bijna vergeten. Dit wekt zo veel stress op bij mijn vader dat hij een spierziekte ervan heeft gekregen. Er is elke dag ruzie in huis ook vaak tussen mij en mijn moeder omdat mijn moeder vindt dat ik verkeerd omga met mijn broer en dat ik hem een kans moet geven maar zij begrijpt mij niet..      niemand begrijpt mij om veel redenen(te lang verhaal) maar ik heb dit nog nooit tegen iemand verteld. Ik heb het geprobeerd alleen mensen denken dat het niet erg is maar het is echt verschrikkelijk. Ik wil ook niet dat hun het gevoel krijgen dat ik nu heb van dat ze mij willen helpen want ze kunnen mij niet helpen en blijkbaar  hebben ze genoeg aan hun hoofd

 

kan iemand mij helpen👏🏻


1 reactie

Reputatie 3
Badge +2

Hoi Coco! 
wat naar dat je dat meemaakt. Spreek eens met al je vriendinnen af. En ga samen iets leuks doen. Als jullie het leuk vinden kunnen jullie bijvoorbeeld vriendschaps armbandjes maken. Druk je vriendinnen op hun hard dat ze altijd bij jouw terecht kunnnen. Ga ze niet achterna jagen. Maar geef ze vooral complimentjes. Niet te veel. Als het echt niet goed gaat kun je ook gewoon vragen of je vriendinnen een anoniem account maken. Zo kunnen ze ook hier hun problemen delen. Dat je dit stuurt is ook super lief dat laat al zien wat voorn vriendin je bent een hele goede. Praat ook met je vriendinnen over jouw thuis. Dan zien ze dat je eerlijk bent. 
veel sterkte!

Reageer