mijn vader wilt me bij me moeder weg halen!?!

  • 6 July 2019
  • 4 reacties
  • 109 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hey

mijn thuis situatie bij me moeder verslechterd steeds meer. op dit moment kan ik me zelf gewoon niet zijn. we hebben constant ruzie maar daar gaat het niet om.

ik heb vorige week (denk ik?) iemand buiten mijn gezin om hulp gevraagd om met mij te kijken hoe ik uit huis zou kunnen gaan. omdat ik het nu niet meer trek.

mijn vader is er dus achter gekomen dat mijn moeder 10x strenger is geworden. dan eerder. en merkt aan mij dat ik thuis veel stress heb. en dat ik die gene heb gecontacteerd.

moet ik eigenlijk wel blij zijn dat ik misschien gewoon uit de problemen woord weg gehaald dat ik dus voor me problemen weh loop(?).

gaat dat uberhoudt snel van in een huis met je moeder en stief vader naar begeleid wonen..

moet ik er überhaupt wel blij mee zijn? dat ik misschien weg ga uit huis.

groetjes
bella

4 reacties

Ik wil eerst even wat verduidelijkt hebben:

Je titel zegt dat jouw vader je bij je moeder wilt weghalen, maar dat zie ik verder niet terug in je topic.
Hoe zit dat?

Ik weet niet of jij hier blij van moet worden, maar ik ga er wel van uit dat dit beter zal zijn.
Als jouw thuissituatie zo slecht is, dat jij jezelf niet meer kan zijn, dan lijkt het mij niet verkeerd om (tijdelijk) ergens anders te verblijven.
Niet alleen voorkomt dat dat het nog vervelender voor jou wordt, maar het geeft beide partijen mogelijk de kans om nog eens naar de situatie te kijken.
Misschien ziet jou moeder ook in dat er iets misgaat, wanneer jij afwezig bent.
Maarja, dat is slechts speculatie.

En hoe lang dat proces duurt zou ik niet weten, maar degene waarmee jij contact op hebt genomen weet er mogelijk meer over.
Kun jij diegene daarover iets vragen?
hoi

Hoe zit dat?

sorry had niet zo heel veel tijd om hem te maken. ik moest namelijk bijna me telefoon in leveren of ik niet iets op me telefoon doe wat ik niet mag doen zo als dit

mijn vader vind dat ik sinds dat mijn moeder stenger is geworden minder doe kwa hobby dingen of zo. ik kan echt zeggen waarom hij het precies wilt. maar hij kan wel aan mij werken dat ik klaar ben met deze situatie...

Kun jij diegene daarover iets vragen?

ik denk daar over niet...

sorry dat mijn toppic zo vaag is.

groetjes
bella
Het is niet erg dat niet alles even duidelijk is.
In jouw situatie is het helemaal niet gek dat je niet zo heel veel tijd hier aan kunt besteden.
Denk je dat jouw vader jou hierbij anders kan helpen?
Ik krijg de indruk dat hij wat behulpzamer is dan je moeder en dat hij ook inziet dat dit niet langer zo kan.
Of kun je misschien een ander familielid of een vriend/vriendin hierbij betrekken?
meestal kan ik wel meer reageren. maar me moeder is dit weekend nog strenger. ik heb echt geen idee.

waardoor ik nu smoesjes moet bedenken wat ik aan het doen ben.

Denk je dat jouw vader jou hierbij anders kan helpen?

ik weet niet hoe me vader me kan helpen.

ik kan mijn familie niet om hulp vragen omdat ze afstand van mij hebben genomen. en mijn vrienden kunnen niet helpen want die wonnen allemaal al buiten huis en hebben geen idee hoe hun ouders dat hebben geregeld op mijn beste vriend na dan.

zijn vader is dus ook de gene die me gaat helpen. hij heeft ook een organisatie die dat regelt. maar ja het kan nog even duren.

groetjes
bella

Reageer