Skip to main content
Vraag

mijn vader slaat me en ik kan er echt niet meer tegen

• June 16, 2025
  • 2 reacties
  • 23 Bekeken

Mijn ouder  zijn uit elkaar door meerdere dingen hee gebeurde allemaal 1,5 jaar geleden  ze zijden het tegen me en ik wist het al want mijn ouders deden de afgelopen dagen al anders dan normaal 

mijn ouders hadden elke avond ruzie en soms werd me vader zo boos op me dat hij me ging slaan dingen tegen me ging zeggen zoals “ik wil geen zwijn in me huis “ , “ doe toch niet zo als een varken “ , “dik zwijn” ik kon er echt niet meer tegen ik heb het al meerde keren aangegeven op school aan de vertouwing persoon alleen ze zijden dat mijn vader “bezorgt” is 

op school is het ook echt rot iedereen weet wie ik ben en ik word oor gepest ik word ook de hele tijd varken genoemd en  ze maken varken geluiden naar me als ik door de gangen loop de leraren doen ook niks maar ze weten dat ik een ander niveau doe dan de rest 

ik heb binnenkort gesprekken er over met iemand van de gemeenten want mijn moeder merkt dat ik iets 

Mijn vader doet alles voor mijn half zus maar niks voor mij omdat toen mijn half zus opgroeide mijn vader er nooit was omdat haar moeder (ik en me zus hebben een andere moeder ) niet wilde dat mijn vader haar zag en omdat me vader nooit tijd had om met haar tijd door te brengen door zijn baan en hij was een keer zo boos op me zus dat zij een jaar geen contact met mijn vader heeft gehad dus nu wil hij het goedmaken en weer tijd met haar te spenderen ik snap waarom hij het doet maar soms denk ik ik ben er ook nog en ik wil ook tijd doorbrengen met jou 

tussen mij en me zus zit 11 jaar verschil ik ben 13 en zij is 24 

Ik vind het echt rot om bij mijn vader te zijn maar ik ben opgegroeid in dat huis en ik durf niet weg te gaan ik wil eigenlijk niet meer bij hem wonen maar ik durf het niet tegen hem te zeggen ik weet echt niet wat ik moet doen 

2 reacties

Fem_
Forum|alt.badge.img+4
  • De Kindertelefoon
  • June 17, 2025

Hoi ​@AnoniemeV9273 

Heel goed van je dat je dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Liefs,

Fem (De Kindertelefoon) 

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 4, 2025

Heyyy ​@AnoniemeV9273

Het klinkt echt heel zwaar wat je doormaakt, en ik vind het heel moedig van je dat je dit deelt. Wat je beschrijft, de ruzies, het nare gedrag van je vader, het gepest worden op school, dat is ontzettend veel om alleen mee te worstelen. Het is niet jouw schuld dat je vader zo doet en het is helemaal niet oké dat hij je pijn doet, zowel met woorden als met zijn gedrag. Niemand verdient dat.

Het is goed dat je al met de vertrouwenspersoon op school hebt gepraat en dat er binnenkort gesprekken komen met iemand van de gemeente. Blijf vooral eerlijk vertellen hoe je je voelt, want die mensen kunnen je helpen en weten wat er voor jou nodig is om je veiliger en beter te voelen.

Dat je vader meer tijd wil doorbrengen met je halfzus begrijp ik, maar het is ook logisch dat jij je hierdoor gekwetst voelt. Jij verdient ook aandacht, liefde en respect, net als je zus. Misschien kun je dat, als het lukt, ook eens rustig aan je vader uitleggen, bijvoorbeeld tijdens een gesprek met iemand erbij die kan helpen, zoals diegene van de gemeente.

Als je het niet fijn vindt om bij je vader te zijn, is het heel belangrijk dat je daar iets mee doet. Dat je bang bent om het tegen hem te zeggen, snap ik heel goed. Het is moeilijk om zo’n grote stap te zetten. Maar er zijn mensen die je kunnen steunen bij zo’n gesprek, bijvoorbeeld de vertrouwenspersoon op school, iemand van de gemeente, of een familielid dat je vertrouwt.

Probeer ook te bedenken dat je niet alles alleen hoeft te dragen. Praat met de mensen die je kunnen helpen en die je vertrouwt. Je verdient een veilige plek en mensen die van je houden zonder je pijn te doen.

Als je jezelf ooit echt heel verdrietig voelt of niet weet wat je moet doen, kun je altijd bellen met een hulplijn of een vertrouwenspersoon. Je bent niet alleen en er zijn mensen die jou willen en kunnen helpen.

xx liefs Wolf 🐺