Vraag

Mijn vader slaat me

  • 22 April 2023
  • 5 reacties
  • 141 Bekeken

Badge

Ik ben een jongen van 14 en mijn vader slaat me als ik volgens hem onredelijk doe naar mijn moeder.

bijvoorbeeld vandaag zeiden mijn ouders dat iets niet mocht en ik bleef gewoon vragen of ik een uitleg mocht waarom niet en toen ging mijn moeder huilen en ze zei dat ze op was, en toen zei ik ‘goed dan ik stop al, maar waarom’, en toen werd mijn vader boos en hij trok me bijna van de trap af en kneep me en sloeg me op mijn wang, vlakbij mijn oog.

dit gebeurt wel vaker als ik iets vraag en ik volgens mijn ouders onredelijk doe. Ook zijn mijn ouders heel streng in bijna alles, bedtijd, schermtijd en andere dingen. Wat kan ik doen en wat is handig, ik wil niet de kindertelefoon bellen, want ik wil niet dat mijn ouders boos worden en ik weet ook niet of het heftig genoeg is. Is er iemand die advies heeft wat ik kan doen om te zorgen dat dit stopt?

 


5 reacties

Het gaat er niet echt om of iets heftig genoeg is…

Maar als jij je niet fijn voelt bij hoe het thuis gaat en je geslagen bent (wat ouders niet mogen doen) dan zou je hulp kunnen zoeken, misschien toch bij de KT. Je bent nu ook op het forum dus chatten zou dan misschien iets kunnen zijn voor jou, en je kunt als je dat prettig vind met een mentor van school praten.

Reputatie 7
Badge +9

Je kan naar je mentor gaan want ik heb ooit in mijn mentorles gehoord dat je mentor een melding kan maken bij veilig thuis 

Reputatie 1
Badge +1

Hoi, sorry dat dit gebeurd man. Lijkt me echt kut voor je, en lastig dat je ook niet kan praten met je ouders. 
Misschien kun je praten met je opa of oma? Of iemand op school die je vertrouwt (vertrouwenspersoon)
je kunt ook chatten met de kindertelefoon misschien vind je dat fijner.  Ik hoop dat t beter voor je word 

 

 

 

Niek 

Reputatie 2
Badge

Hey je ouders mogen je niet slaan dit kan onder kindermishandeling staan. Ik zou de kindertelefoon chatten en een vertrouwenspersoon ook informeren. Zodat je je veilig gaat voelen in je huis

Reputatie 7
Badge +15

Hoi @JelteN

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen; jou ouders mogen jou niet slaan, het is kindermishandeling en is gewoon hartstikke verboden. Ook als je (volgens je ouders) iets verkeerd doet mag dit niet!

 

je zou kunnen chatten/bellen met De kindertelefoon of Veiligthuis. Dit kan beide anoniem. 
 

Je kan het ook met je mentor/ander vertrouwenspersoon (bijv. Op school) kunnen bespreken. 
 

groetjes

 Mij_Niet_Gezien 

Reageer