Mijn vader scheldt me uit en zegt dat ik niks kan

  • 17 May 2024
  • 3 reacties
  • 48 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Ik moet dit venten, want het voelt vervelend om dit steeds in mijn hart te houden. 

Mijn vader scheldt mij vaak uit zoals je bent dom, je bent een nutteloos kind, je kunt niks, dombo, je zit alleen maar op je mobiel verder kun je niks, ik heb niks aan jou, hoe dom kun je zijn.

Hij kan alleen maar dit tegen mij zeggen en pushen om vwo te halen. Het doet echt pijn. Als ik een slechte dag heb, wil ik het liefst wegduiken in mijn telefoon (ik zit niet zo lang/vaak erop) maar op een of een ander manier ziet hij mij alleen wanneer ik op mijn telefoon zit en wordt hij woedend. Dan begint hij mij uit te schelden en pakt hij mijn telefoon af. Vervolgens zit hij weer onzin te lullen over dat ik verslaafd ben aan mijn telefoon en dat mijn brein niet werkt, terwijl hij degene is in ons familie die serieus verslaafd is aan zijn telefoon. 

Als hij normaal is, is hij een goeie vader, maar zodra het gaat om school of mijn telefoon is hij gwn een heel ander iemand geworden. 


3 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hey! Wat naar voor je! Heb je misschien opa en oma waar je mee kunt praten? Of een tante of oom. Je moet hier eig wel met iemand over praten en dan kijken wat je kunt doen. Want je vader moet wel weten hoe dit bij jou binnen komt en wat het met je doet. Misschien kun je ook de Kindertelefoon bellen om advies! Veel sterkte! 

Liefs Tover xxx

Reputatie 3
Badge +1

Hoi anoniempje.008,

 

Heel goed van je dat je dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

 

Emma, De Kindertelefoon

Reputatie 1
Badge +1

Dat is niet ok praat er over met iemand die je echt kan vertrouwen 

Reageer