Mijn vader luistert niet naar wat IK wil

  • 19 February 2021
  • 3 reacties
  • 118 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi allemaal! Mijn ouders zijn al ruim 3 jaar gescheiden en ik woon bij mijn moeder.

Tot mijn 18e ging ik nog gewoon om het weekend naar mijn vader van vrijdagmiddag tot zondagavond.

Maar mijn vader vindt dat dat niet meer kan, terwijl ik dat wel wil en hij blijft het maar zeggen terwijl ik zeg: Papa, ik wil om het weekend komen. Ik heb dit ook al met mijn casemanager besproken en ik heb dit al meer dan 5 keer aangegeven maar nog steeds weet ik niet hoe ik dit duidelijk moet maken bij mijn vader. Blijkbaar zitten mijn vader en ik niet op een lijn en dat irriteert mij heel erg. Ik mag gelukkig nog wel volgend weekend langskomen vanaf donderdagmiddag tot zondagmiddag maar dan mag ik nog maar om de 4 weken komen (bijna om de maand!). Ik overweeg om dit via de rechtbank te regelen maar ik weet dat dat geen zin gaat hebben want ik ben volwassen en de rechtbank verwacht dat ik de omgangsregeling zelf kan regelen maar dat vind ik zwaar. Ik wilde mijn vader nog appen om het nog een keertje duidelijk te maken, maar ik dacht in  mezelf van: Ja laat maar hoe vaak ik ook probeer, het lukt me niet om het duidelijk te maken bij mijn vader. 

Tja: Wat moet ik nu doen? Zoals ik hier boven zei, het lukt me niet om het duidelijk te maken bij mijn vader dus ik laat het maar!

Iemand tips?

Liefs,

AjaxFan2021


3 reacties

Reputatie 2
Badge +3

Hey hey,

Wat naar voor je dta je vader niet luistert. De beste manier is om in geaprke te gaan en het dan zo goed mogelijk proberen uit te leggen waarom je echt graag bij hem wil zijn en bij hem thuis wilt komen, want het is tenslotte wel je vader en ook jou huis. 

Reputatie 7
Badge +19

Heey,

Lastig zeg. Je zou kunnen proberen om nog een gesprek met je vader aan te gaan. Laat weten wat jij er van vindt, wat je wilt en waarom. Je zou misschien ook contact op kunnen nemen met: kinder en jongeren rechtswinkel. Zij kunnen je advies geven over zulke dingen.

Reputatie 6
Badge +7

Ik denk dat je probleem net iets anders is.

Het is niet ‘onduidelijk’ voor je vader. Je hoeft het dus niet ‘uit te leggen’.   Hij snapt het prima. Hij wil het alleen niet. 

Daar heb ik helaas geen oplossing voor. Maar uitleggen is niet nodig, het is duidelijk genoeg.

Reageer