mijn vader komt zijn beloftes niet na

  • 24 March 2023
  • 2 reacties
  • 57 Bekeken

Reputatie 7

hoi mijn vader had 2 weken geleden al beloofd om morgen met mij naar de stad te gaan voor een nieuwe hobbyhorse, en vanmorgen zei mijn moeder tegen me dat ik mijn bord op moest ruimen. Dat is ook logisch, maar niet de manier waarop ze het vraagt. Ze snauwde tegen mij dat ik mijn bord op moest ruimen en dat ze het anders in mijn bed zou gooien. Ik dacht zo van '’nee, jij gaat eerst maar eens normaal tegen mij praten'’, dus dat zei ik ook. Toen werd ze nog bozer en toen begon ze te schreeuwen. ik zei weer '’nee je gaat eerst maar normaal praten tegen mij'’, want ze wil wel altijd dat ik normaal tegen haar praat.
Dat is nog 3 keer zo gebeurd en steeds zei ik weer '’nee je gaat eerst maar normaal praten'’.  Toe. werd ik opgehaald door de taxi om naar school te gaan dus ik heb het ook niet meer kunnen oplossen. net wou ik bij een vriendin gaan spelen dus ik vroeg aan haar of dat mocht. Toen zei ze dat ze geen zak meer om mij geeft en dat ze niks meer voor me gaat regelen (dit ervaar ik als best wel kwetsend), en dat ik het maar met mijn vader moest regelen, die nog op zijn werk was. Ik heb hem dus een WhatsApp berichtje gestuurd. het antwoord hierop was dat er eerst een gesprek moet komen als hij thuis zou komen, en dat ik dan mocht gaan.

Ik dacht okee, helemaal prima . Hij kwam net thuis en riep gelijk bij binnenkomst al tegen me dat we morgen niet naar de stad gaan voor mijn hobbyhorse. Dus ik zeg '’waarom niet, jullie willen altijd dat ik mijn afspraken nakom en normaal tegen jullie praat, en dan doen jullie het tegenovergestelde bij mij'’. Daar werd hij boos om. Nu gaan we volgende week pas naar de stad. Ik vind dit echt niet kunnen, want als ik mijn afspraken niet nakom dan word er gelijk een week mijn zakgeld ingehouden en worden mijn beeldschermen een week afgepakt.  Ik vind het niet eerlijk en wil er graag wat aan doen, maar weet niet wat. Kan iemand mij ajb helpen want ik weet het echt niet meer…

 

Tekst aangepast door De Kindertelefoon n.a.v forumregel 

16. Houd de tekst van je bericht leesbaar.

Gebruik spaties en punten en let op je spelling.


2 reacties

Reputatie 2
Badge

Heyy

 

Wat erg voor je!

Maar ik snap je reactie wel. Over met dat eten heb ik ook vaak, maar wat ik dan doe is het laten en als ze het me de volgende keer vragen doe ik het niet en zeg ik altijd

Actie vraagt om reactie of niet?

Wat ik zou doen is naar je ouders toegaan en het gewoon zeggen van dat je het niet normaal vind dat jij respect voor ze moet hebben en hun niet voor jou.

Ik hoop echt dat je hier iets aan hebt

 

Cya jax

Reputatie 7

als ik naar hun toe zou gaan zeggen ze waarschijnlijk '’omdat wij je ouders zijn'’ of ze beginnen te schreeuwen...

Reageer