Skip to main content

Mijn vader is zo irri, wat moet ik doen?

• July 7, 2025
  • 5 reacties
  • 72 Bekeken

Liefs F
Forum|alt.badge.img+1

Hoi ik wil hier gwn ff mijn verhaal kwijt: 

Ik vind mijn vader dus echt zo irri (mijn ouders zijn uit elkaar, al sinds ik 5 ben) mijn zusje wordt gepest op school tuurlijk HELEMAAL niet leuk, maar mijn vader boeit het NIKS er is een recht zaak tegen geweest (omdat mijn vader geen toestemming wilde geven om mijn zusje naar een andere school te laten gaan) maar is afgekeurd.😭 Mijn zusje moest helemaal huilen en was helemaal overstuur (toen ze er achter kwam dat het was afgekeurd) en mijn vader ging nog net niet lachen toen ze moest huilen het boeide hem geen ene reed!!!😡 Ook voel ik mijn niet perse veilig bij mijn vader: laats was mijn zusje ff niet meer gegaan naar mijn vader (we gaan elke woensdag en om het weekend, meer wilt hij ons niet hebben) en mijn bonus (stief) moeder met haar vriendinnen een weekendje weg dus ik was alleen met mijn vader en half broertje, mijn vader wilde ALLES samen doen bijv eten? mijn half broertje moest naar bed en wij gingen samen met z'n 2en eten nou ik vond er NIKS aan

Ik heb geen idee wat ik hier mee moet doen praten met mijn vader heb ik al geprobeerd en wekt ook niet het blijft het zelfde, dus als iemand tips heeft plzzz geef ze

5 reacties

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • August 4, 2025

Hey dat is heel vervelend voor jou en zeker voor je zusje .

Maar ik zou het er dan met je moeder over hebben dat je niet meer naar je vader wilt en dan de reden geven waarom niet misschien kan je moeder dan helpen om met je vader te praten of om te zorgen dat jullie niet meer hoeve nat hem 

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 4, 2025

Hoi ​@FAYEEEEEEEEE 

Dankjewel dat je je verhaal durft te delen. Het is duidelijk dat je in een ontzettend lastige en frustrerende situatie zit. Je vader lijkt totaal geen begrip of empathie te tonen, niet voor jou, en niet voor je zusje die wordt gepest. Dat hij geen toestemming gaf om haar naar een andere school te laten gaan en het hem blijkbaar niets kon schelen dat ze overstuur was, dat doet pijn. En dat is ook logisch. Je zusje verdient bescherming, net als jij. Jij staat klaar voor haar, je voelt haar verdriet, en je wordt boos omdat je ziet dat je vader tekortschiet, dat zegt heel veel over jouw kracht en hart. Maar het is niet eerlijk dat jij dit allemaal moet dragen.

Je voelt je ongemakkelijk en misschien zelfs onveilig bij je vader, vooral als je alleen met hem bent. En dan doet hij ook nog alsof jullie zogenaamd ‘gezellig samen’ iets moeten doen, terwijl jij daar totaal geen behoefte aan hebt. Je hebt al geprobeerd met hem te praten, maar het verandert niets. Dat maakt je machteloos, en dat gevoel is echt rot. Het is zwaar om te blijven proberen als iemand gewoon niet wil luisteren.

Je moet weten: je gevoel klopt. Je hebt het recht om boos, verdrietig, ongemakkelijk en teleurgesteld te zijn. En nog belangrijker: je hoeft dit niet alleen te dragen. Praat met iemand die je vertrouwt, je moeder, een mentor, of iemand van school. Je kunt ook bellen met een organisatie zoals Veilig Thuis (0800-2000), als je je echt niet veilig voelt of als je het idee hebt dat er thuis iets niet klopt. En dat hoeft niet meteen groots of officieel, je mag gewoon je verhaal doen.

Je bent niet de volwassene in dit verhaal, ook al voelt het soms wel zo. Jij hoort niet alles op te lossen. Maar je stem doet ertoe, en er zijn mensen die je kunnen helpen, ook al lijkt het soms alsof niemand luistert. Blijf praten, blijf delen. Hier ben je altijd welkom om je hart te luchten. Jij en je zusje verdienen beter en er zijn echt stappen die je kunt zetten om hulp te krijgen. Je bent niet alleen. Echt niet.

xx liefs Wolf 🐺

Liefs F
Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • September 27, 2025

@NN15000 bedankt voor de tip alleen mijn moeder weet ook niet wat nog moet proberen bij mijn vader… ik was 5 toen ze gingen scheiden en ik ben 13, al 8 jaar gaat dit zo mijn moeder kan niet eens meer een normaal gesprek met hem voeren hij zoekt altijd de grens op en dan gaat mijn moeder uit haat stekker… dan doet hij alsof hij de gene is die niks doet en alleen maar wordt aangevallen. Ook ben ik er een paar weken achter gekomen dat hij vapet achter onze rug om hij weet niet dat ik het weet maar ik voel me niet veilig bij mijn vader ik heb het gevoel alsof hij iets bij mij wilt doen (op een slechte manier!!) ik wil niet meer naar hem toe maar als hij mijn zusje niet eens naar een andere school laat gaan gaat dat denk ook niet heel snel gebeuren...

Liefs F
Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • September 27, 2025

@Wolf heel erg bedenkt dat had ik echt nodig om te horen💗 en bij die organisatie veilig thuis kan je daar ook op chatten?? ik wil liever niet bellen namelijk ik breek nogal snel als ik er over ga praten of chatten en het is niet zo chill als ik dan in een keer huil

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 1, 2025

Ahw 💗 ik ben blij dat het een beetje hielp wat ik zei 🥺✨  En ja, bij Veilig Thuis kan je ook gewoon chatten volgens mij! Op hun website, veiligthuis.nl, staat rechts onderin zo’n knopje waarmee je direct met iemand kan chatten. Ze luisteren rustig naar je en je mag alles in je eigen tempo typen, je hoeft echt niet alles meteen te vertellen. Huilen mag ook gewoon, maar via chat ziet niemand dat 😊.

xx liefs Wolf 🐺