Mijn vader is ziek

  • 28 February 2019
  • 4 reacties
  • 141 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Mijn vader heeft kanker. Hij gaat het waarschijnlijk niet halen.
We weten nog steeds niet welke vorm van kanker hij heeft.
Ik ben erg ben
Alleen mijn beste vriendinnen weten het en mijn docenten.
Ik laat op school niet veel merken.
Ik weet niet of ik het aan mijn klas moet laten weten en hoe?
Heeft iemand hetzelfde verhaal of ervaring hiermee

4 reacties

Hee! Ik snap dat het heel moeilijk is.. een goede vriend (ik noem hem even 😵 X, in groep acht, zijn vader hadook kanker. Hij heeft het in de klas gewoon verteld, want het is niets om je voor te schamen, het overkomt je. Als je het hebt verteld, dan zul je je waarschijnlijk ook beter voelen voor zover dat kan..
Heel veel geluk en sterte! Xx😘
Hey!

Wat een vreselijke situatie voor jou en je familie, ik wens jullie echt enorm veel sterkte toe!
Ik vind het al heel goed dat je het verteld hebt aan je vriendinnen en docenten, zodat je er niet meer alleen mee rond hoeft te lopen.
Of je het aan je klas vertelt is je eigen keuze, als jij denkt dat het je zou opluchten dan raad ik je zeker aan om dat te doen, dan kunnen klasgenoten je ook steunen.
Weet dat je altijd terecht kunt bij mensen om te praten, zoals de leerlingenbegeleiding bij jou op school of de KinderTelefoon.
Ik denk dat het je ook zou kunnen helpen om met mensen die jouw papa ook kennen te praten, zoals je mama of andere familieleden. Zij zullen er misschien op een andere manier mee omgaan, maar kunnen je vast wel helpen.
Probeer ook nu zoveel mogelijk tijd met je papa te spenderen.
We duimen allemaal superhard mee dat er verbetering in zicht is!

Groetjes
Lot
toen mijn vader in het ziekenhuis lag met kanker wist aleen mijn juf dat ik heb het niemand vertelt was in groep 7of 8
Als je wil dat je klas het weet, maar zelf niet durft, zou je het met je mentor kunnen bespreken en die zou het tijdens bijvoorbeeld mentorles kunnen vertellen.

Reageer