mijn vader is volledig doorgedraaid

  • 25 December 2020
  • 3 reacties
  • 218 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Zoals de titel al zecht, mijn vader is volledig doorgedraaid. We hadden vanavond een super gezellige avond. Eerst lekker gegeten en daarna met zn 5ven op de bank home alone gekeken. Alles ging helemaal goed totdat de film was afgelopen. Ik zette de laptop weg en iedereen pakte zijn telefoon er bij. Dit vond mijn broertje ongezellig en vroeg of we ze weg wilden doen. Mijn pa hoorde dit en werd helemaal boos omdat we op onze telefoons zaten?! Vind hij ongezellig ofzo. Toen ging hij vanuit de keuken naar mijn broertje schreeuwen dat hij de wifi uit moest zetten. Wij, inclusief mijn moeder, zijden nee niet doen. Want mijn broer was wat films aan t downloaden. Dit vond mijn pa niet leuk en toen begon het schreeuwen. Het begon met klagen dat we allemaal veel te veel op onze telefoons zitten en met dat we nooit naar hem luisteren en dat hij o zo zielig was omdat we altijd tegen hem samenspannen. Dit is helemaal niet waar. We zijn het wel vaak niet met hem eens omdat zijn aanpak is, wifi uit zonder overleggen. Klik klaar.

Hij wilde niet overleggen. Het was onze fout en daarmee uit. Ik ben heel direct en vertelde hem dat ik niet naar hem ga luisteren als hij niet naar mij luisterd. Toen werd hij pist en ging hij tegen ons schreeuwen en zag er uit alsof hij zo iemand ging slaan. Dat heeft hij vroeger weleens gedaan. Een draai om de ooren. Verder in de ruzie zij hij ,Quote "als je nog een keer niet direct luisterd als ik iets tegen je zeg sla ik je in elkaar". Toen hij dit zij werd iedereen boos en ging hij zich weer in de slachtoffer rol. De volgende keer bel ik oprecht de politie als hij zoiets zecht. Dan mag hij met de politie gaan ruzien. Dit is gewoon bedreiging. 

^*(dit is extreem samengevat en erg ongenuanceerd)

Hij is echt een enorme hypcriet. Hij licht zelf vaak tot 12 uur in bed of nog later en gaat smiddags/savonds ook nog in bed liggen. Want hij is erg moe. Maar dan zodra hij uit bed komt komt ie naar mijn kamer om mij ook uit bed te trekken. "Lig je nou nogsteeds in bed?" "Kom eens uit bed joh". Rond 10 uur sochtens als hij eens een keer optijd er uit is. Ik ga altijd rond 10 uit bed in de vakantie maar soms als t laat was die avond, later. Maar als het 1 uur smiddags is en ik aan hem vraag waarom hij nog in bed licht is alles ineens mis en word hij weer kwaad. 

Het zelfde geld voor telefoons. Alleen spreek ik m daar nooit op aan, maar als mijn moeder er wat van zecht dat hij zelf ook altijd op zn telefoon zit..…

Hij weet altijd wel wat te vinden om over te zeuren. "Zit niet met je ellebogen op tafel" "bijt niet op je nagels" het zijn toch fkng mijn nagels? Niet die van hem.

Ook kan hij maar niet toegeven als hij een keer fout zit. Hij verzind altijd wel weer een stom smoesje. Ik vind dit ook lastig, maar als ik fout zat dan erken ik dat wel. 

Hiermaast komt dat hij: langdurig werkeloos is, aan het huis klust maar nooit een klus afmaakt en steeds maar met stomme kleine dingen blijft komen, hij extreem vergeetachtig is, (Maar echt. Hij is een paar keer mijn broertje vergeten op te halen van school. Dat kan echt niet. Ik schaamde me dood) En hij is obismal in plannen (Vergeet afspraken en vergist zich in de tijd waardoor mijn moeder, die al moe is van werk, ook nog moet helpen met het huishouden wat dan weer tot ruzies lijd.) 

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Ik zit hier thuis vast door corona. Kan niet naar vrienden toe. Alles wat ik weet is dat ik zo snel mogelijk dit huis uit ga. Weg. Op kamers. 

Note: mijn pa, mijn broer en ik hebben alle drie ADHD


3 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Hoihoi, 

Dit is natuurlijk helemaal niet fijn, dat je vader zo tekeer gaat. Je kan ook met de kindertelefoon bellen, gratis, al miss niet tijdens kerst (weet ik niet), maar je verhaal kwijt kunnen is natuurlijk altijd fijn. Verder moet je het gewoon negeren en aan je moeder vragen of ze het er even met hem over heeft, en als dat niet werkt, kun je hem gewoon muggenzifter noemen (dat je overal wat van te zeggen hebt). Verder kan je ook met vrienden bellen om even uit die wereld te zijn, maar als hij rustig is kan je het met hem er ook even over hebben, wel jammer van je kerstavond (nog fijne kerst). Geef een update als je verder bent.

 

-flopflop13🔴⚪️🔴

Reputatie 7
Badge +4

Hai Rommel308 en Flopflop13,

Ik heb goed nieuws: de Kindertelefoon is ook met de kerst bereikbaar, elke dag van 11 tot 21 uur!

Groetjes,  Britta van de Kindertelefoon

Badge

Heey,

Ik ben 12 en mijn ouders zijn vorige week definitief gescheiden..

Mijn ouders hadden echt zoveel ruzie.

Ik ben bang dat dit een begin kan zijn van een scheiding.. 

Sorry dat ik dit moet zeggen.

Ik wil je helpen…

Als ik iets moet doen dat zeg je het maar..

Succes 

 

De quote is verwijderd door de kindertelefoon voor het behouden van het overzicht.

Reageer