Skip to main content
Vraag

Mijn vader is een narcist, wat kan ik doen?

• April 27, 2026
  • 1 reactie
  • 26 Bekeken

Hoi lezers

ik heb de laatste paar maanden meegemaakt dat hij steeds meer narcistisch gedrag ging vertonen zoals een maand geleden toen ik thuiskwam van mijn voetbalclub vroeg hij hoe dat ging en ik zei ik heb per ongeluk gevallen tijdens mijn training terwijl ik ging keepen. toen schreeuwde mij “deze woorden kun je beter voor je bek houden want keepen is niet voor jou”. maar ik bedoel als afwisseling voor de training tijdens balletje trappen, alsnog is hij boos en niet alleen dat hij dreigde met stoppen met voetballen en toen ging ik met verdrietige en onzekere gevoel naar mijn kamer. Terwijl ik slaap fluisterde tegen mezelf “ik ben niet goed genoeg”. en vandaag op koningsdag toen mijn hond ziek is vanwege een teek dat hij mogelijk een ziekte van Lyme heeft beweerde ik en ik zie de laatste tijd dat mijn hond niet aan het eten en drinken was en maakte me zorgen als mijn hond langer dan 24 uur niet gegeten dat ik tegen mijn vader vertelde en toen bagatelliseerde “wat denk jij  wel niet wie je bent, je bent geen dierenarts. hij kan wel zolang overleven”  ik uitlegde aan mijn vader stel  mijn vader zit in een probleem dat hij geen eten heeft en ik zei ja je kan het zolang overleven en ik zei zoek het maar lekker zelf uit, dat vind vader niet fijn en toen mijn vaders reactie kreeg was ik in shock geraakt “ja dat boeit me geen ene f***ing s***” en toen ging ik ook weer met een onzekere gevoel naar mijn kamer

ik weet dat mijn verhaal zo lang is maar als je een oplossing hebt gevonden of wat tips hebt laat het dan weten s.v.p.

groetjes Kapottekroket

1 reactie

witwolkje
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • April 28, 2026

Hiii het enige wat in mijn ogen zou kunnen helpen is denk ik met je vader praten en zeggen dat dit je is opgevallen. Als hij zich opeens steeds narcistischer gedraagt, is er denk ik ook een rede voor (daar zou je dan ook naar kunnen vragen), maar als dit echt niet zou gaan en je echt niet meer goed met hem kunt praten, zou ik het vertellen aan iemand die dichtbij je staat. Die persoon zou je kunnen helpen een plan oid te bedenken en dat zou denk ik ook opluchten. Ik hoop dat ik je hier een beetje mee heb geholpen. Succes en sterkte☺️

liefs❤️