Vraag

Mijn vader is een klootzak

  • 22 September 2018
  • 10 reacties
  • 1012 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Nou, ik zal hier het verhaal kort proberen uit te leggen. Mijn vader is altijd al een enorm grote lul geweest, naar zowel mijn broers, mijn zus, mijn moeder als naar mij. Huiselijk geweld is er niets bij en wij werden vernederd, geslagen, naar toe geschreeuw etc etc. Sindskort is mijn moeder overleden en misbruikt hij de situatie om alles te doen wat hij wil. Hij zegt dat hij rouwt maar dat doet hij niet. Hij drinkt, gaat met andere vrouwen uit, doet precies wat hij zelf wilt en zet mij aan de kant. Ik mag t maar uitzoeken en ik mag maar dood neervallen. Ik zif al een maand opgesloten in mijn kamer zonder eten of drinken of iets dergelijks. Het interesseert hem geen hol. Hij laat vannacht een andere vrouw hier slapen om seks mee te hebben en ik moet er maar okay mee zijn. Hij leeft als een 17 jarige en is aggresief en onrespectvol naar de dood van mijn moeder toe. Het is gewoon een ontzettend grote lul en ja, ik zou graag uit huis willen gaan. Maar ja, dat kan ik niet. Kennen anderen deze situatie ook en zo ja, wat doen jullie eraan?

10 reacties

Hey,
Wat verschrikkelijk om te lezen! Ik heb dit soort dingen niet meegemaakt dus ik heb geen ervaringen die ik met je kan delen.
Het is belangrijk dat je bij zo'n situatie hulp krijgt, klinkt misschien een beetje suf, maar geloof me, het helpt echt.
Ik snap dat het best wel moeilijk is om hulp te zoeken en als ik jou was zou ik bellen / chatten met de kindertelefoon. Je kunt ook chatten met een leeftijdsgenoot als je dat wil. Zij kunnen je echt, en beter dan wij hier op het forum, verder helpen en eventueel (natuurlijk als je dat zelf ook wil) doorverwijzen naar bepaalde instanties die je kunnen helpen, maar je kunt het natuurlijk ook gewoon doen om even je ervaring te delen.
Sterkte,
Jonah
Ik heb gebeld met de kindertelefoon. Zij verwijzen me door naar VeilgThuis maar deze kan niets voor mij doen. Vandaar dat ik hier terechtben
Ik heb gebeld met de kindertelefoon. Zij verwijzen me door naar VeilgThuis maar deze kan niets voor mij doen. Vandaar dat ik hier terechtben
Dat is vervelend! Dan is de beste oplossing denk ik toch uit huis gaan. Dat betekent niet dat je per se op kamers moet, je kunt ook kijken of je bij een goede vriend / vriendin terecht kunt of familie die dichtbij wonen zodat je iig tijdelijk uit huis bent. Dat geeft je vader misschien ook eens tijd om echt na te gaan denken over wat hij nu eigenlijk aan het doen is.
Jonah
Jeetje, ik schrik hier heel erg van! Wat verschrikkelijk! Wat moet dit jou pijn doen en machteloos doen voelen! Ik zou je zo graag willen helpen nu! Ik snap heel goed dat je uit huis wil. Mag ik vragen waarom VieligThuis niets voor je kan doen? Ze horen wel wat voor jou te doen. Heel veel, want deze situatie bij jou thuis kan echt niet. Ik vind het heel erg voor je en hoop heel erg dat je een fijn thuis gaat krijgen op een andere plek.
@Jonahhf, ik kan niet uit huis. Familie wil me niet en ik kan niet terecht bij vriendinnen ofzo. Ik ben 17 dus kan wettelijk niet het huis uit en heb ook het geld er niet voor. Tevens heb ik slechte ervaringen met jeugdzorg dus dat wordt hem helaas ook niet.

@Loes123, veiligthuis zegt dat ze niets voor me kunnen doen als mijn vader niet meewerkt en dat gaat hij sowieso niet doen. Zonder medewerking van hem houdt het gewoon op. Omdat ik minderjarig ben kunnen zij mij niet zomaar uit huis plaatsen zonder dat mijn vader hier vanaf weet. En nogmaals heb ik slechte ervaringen met jeugdzorg wat het niet ideaal maakt. Als ik uit huis ga doe ik mijn vader bovendien alleen maar een plezier en ik zit in de shit terwijl hij dan zijn leven lekker vogelvrij kan leiden.
Hoi

Wat een heftige situatie. Helemaal niet ok dat het er thuis zo aan toe gaat. Je vader gaat inderdaad veel te ver.

Goed dat je met de KinderTelefoon gebeld hebt. Dat was een positieve stap. Bij Jeugdzorg heb je te horen gekregen dat ze alleen iets kunnen doen, als je vader meewerkt. Denk je dat je vader zou meewerken om jou een veilig thuis te kunnen bieden? De huidige situatie lijkt me voor niemand fijn. Het lijkt me voor zowel je vader als jou beter als je uit huis gaat.

Je kan naar de politie. Ook voor zaken als deze kan je bij de politie terecht. Ga naar het politiebureau, en leg je situatie uit. Bij de politie kunnen ze naar je luisteren, en je uitleg bieden over de mogelijke opties.

Groetjes
Kenshin
Badge

Mijn vader is al mijn hele leven een klootzak ook al heeft hij me toen ik jong was met wat dingen geholpen het heeft nooit gevoeld dat hij respect voor me heeft gehad of heeft altijd schreeuwen naar mij geen respect voor mijn keuzes die ik maak altijd bedreigen met dingen het heeft nooit gevoeld dat hij me vader is onze gesprekken eindigden altijd met schreeuwen naar elkaar zelfs vandaag maak ik een keuze en dan schreeuwt hij naar mij op dit moment zit ik met meerdere gevoelens vast, boos, verdriet hij heeft nooit normaal tegen mij kunnen doen zelfs mijn moeder staat aan mijn vaders kant en beseft niet eens dat dit mijn hele leven verknald ik weet niet hoe ik dit moet aanpakken, ik wil niet eens meer met ze praten

Badge

De enigste die aan mijn kant sta is mijn zus en ik weet niet of ik dit haar moet laten weten

Hallo Rieny1999 :)

Je kunt naar Veiligthuis.nl gaan. 

-TheMightySlayer <3

Als je broers of zussen hebt verlies ze niet uit het oog! Door zulke situaties  kunnen zij ook niet beter op worden en er zo uit  zien als je vader dat wil je niet. Ga met hun samen naar de politie je bent 17 dus wettelijk nog een minderjarige dus ze moeten je helpen. Als hij dit elke avond doet heb je geluk. Verstop camera's in het huis in de keuken living zn slaapkamer jou slaapkamer. Heb je het bewijs van hem jou te misbruiken of ze zien dat je je slecht voekt in het huis zijn zr verplicht je te helpen

 

Hopelijk helpt dit

Reageer