Skip to main content
Vraag

Mijn vader is chagrijnig

  • 6 July 2024
  • 4 reacties
  • 76 Bekeken

Hallo iedereen,

Gister zaten ik, mijn moeder en mijn vader pizza te eten voor de tv. Mijn vader had drinken gepakt en het voor een deel op de afstandsbediening gezet. Ik roep uit reflex kijk uit! Hij weer met zijn chagrijnige kop zegt dat ik niet zo moet schreeuwen. Ik zeg hou je mond en wou daarna vertellen dat hij daar eens mee moet ophouden maar hij laat me niet uitpraten. 'Niet zo brutaal jij!' zegt hij dan. Ik zeg 'pech want' maar hij laat me niet uitpraten en gaat chagrijnig naar boven. Heeft iemand tips om dit te voorkomen? Ik weet dat ik misschien niet hou je mond had moeten zeggen maar ik was er echt klaar mee

Groetjes mij @Anoniemxv 

4 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Heyy @Anoniemxv,

Je kan proberen om kalm te blijven in je hoofd als zoiets gebeurt door bijvoorbeeld even tot 10 te tellen in je hoofd als je vader weer zo doet. Verder kan je dit misschien met je moeder bespreken? Misschien kan die je ook wat ondersteuning bieden hierin om te kijken hoe jullie dit kunnen voorkomen.

Liefs van ItsJustMe <3

Reputatie 7
Badge +17

@ItsJustMe , mijn moeder wordt het ook zat. Maar als ze er iets van zegt krijgen ze weer ruzie. Dus dat kan niet 

Groetjes mij @Anoniemxv 

 

Reputatie 7
Badge +12

Heyy @Anoniemxv,

Lastig is dat dat moet idd ook niet gebeuren..  Kan je niet 1 op 1 met je moeder praten hierover zonder je vader erbij? Misschien is dat wel fijn om even te doen.

Verder heb ik ook niet echt tips meer eigenlijk sorry daarvoor.. Ik hoop in ieder geval het snel beter wordt❤️

Liefs van ItsJustMe <3

Reputatie 7
Badge +17

@ItsJustMe , we laten het er gewoon bij. We weten niet echt wat we kunnen doen..

Groetjes mij @Anoniemxv 

Reageer