Skip to main content

Mijn vader heeft mijn moeder uit de huis geduwd

• July 24, 2026
  • 2 reacties
  • 85 Bekeken

Junie

Het was echt zo opeens. Ik zat gewoon in mijn kamer te chillen met mijn telefoon toen ik een ruzie hoorde beneden. Ik dacht "O jee, hier gaat het weer", omdat dit sowieso niet de eerste keer was dat dit gebeurde. Maar één minuut was het normaal, het volgende hoorde ik een "auw!" en opeens stond mijn moeder buiten, bij de deur. Mijn vader heeft haar eruit geduwd.

Mijn moeder en vader hebben al ong. 2 jaar een slechte relatie, maar ze gingen niet scheiden voor een of ander reden die ik liever niet wil vertellen. Maar nu ging het echt tè ver.

Ik weet niet wat ik moet doen en van m'n moeder moet ik nu op m'n broertje oppassen omdat ze vermoedt dat m'n vader dronken is. En ik zit bij m'n raam, ze is in de auto te huilen. Ik weet niet wat ik moet doen.

Samenvatting: Mijn ouders, die lang slechte relatie hebben gehad, hadden ruzie gekregen en mijn vader heeft m'n moeder uit huis geduwd. Wat moet ik doen om de situatie te verlichten? 

2 reacties

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • July 25, 2026

Hey lieverd

Allereerst dit is niet jouw schuld! Jij kunt hier niks aan doen. Ik vind het heel lief dat je vraagt wat jij kunt doen maar je hebt echt geen schuld, dat moet je in ieder geval onthouden ♥️ misschien kun je voor echte adviezen en goede tips met de Kindertelefoon bellen. Het zijn echt heel lieve fijne mensen die echt naar jou luisteren en je willen helpen! 

https://www.kindertelefoon.nl/bellen

Ik hoop dat het allemaal wat beter wordt en we leven hier met je mee 😘

Liefs, Tover xxxx 

Cent
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • July 25, 2026

Dit ligt helemaal niet bij jou en je broertje he❤️. Als dit vaker gebeurt kan je het tegen je ouders (of 1) zeggen wat je gehoord/gezien hebt en zeggen dat jij dat niet fijn vindt of iets.

En wat ik zou doen is als dit vaker gebeurt samen met je broertje naar boven of naar buiten lopen. Dat je zechmaar weg bent van de situatie. En even met z'n 2n dan iets leuks doen ofzoiets. Zo creëer je ook afleiding voor jezelf.

Hopelijk heb je er wat aan❤️. Groetjes cent