Skip to main content

Mijn vader heeft kanker

• June 1, 2026
  • 0 reacties
  • 14 Bekeken

Hoi ik ben niet heel goed in dingen uitleggen maar ik wou dit even kwijt. Mijn vader heeft al sinds april 2024 alvleesklier kanker en vorig jaar dachten we dat het voorbij was want de doctoren zeiden dat het weg was maar een half jaar later was het terug gekomen en nu is het nog erger, zijn haar valt uit en dat was dus eerst niet. Hij was een maand geleden in het ziekenhuis omdat hij een delier had gekregen en hij vergat alles en hij was helemaal in de war en ik was een hele week niet op school geweest en toen kwamen de docters erachter dat het is gegroeid dus het is eigenlijk zijn laatste fase is hij is echt super dun geworden omdat hij niet veel eet en hij kan heel moeilijk bewegen. Eerst was het nog best makkelijk om er op school niet aan te denken maar nu is het echt onmogelijk want er staat in mijn woonkamer ook een bed waar mijn vader dus op ligt dus als ik in de ochtend mijn onbijt ga maken dan zie ik hem daar liggen. Ik zeg steeds dat het goed met me gaat tegen bijna iedereen maar eigenlijk weet ik het niet meer zo zeker, ik kan ook steeds minder in de les concentreren en ik heb het niet tegen mijn beste vriendin (die op een andere school zit) verteld dat het weer terug is dus ik kan het er niet echt over hebben want ik durf het eigenlijk gewoon niet te vertellen.

Ik mis gewoon de actieve versie van mijn vader die voetbal training gaf en met mij en mijn broer altijd leuke dingen dee. Ook omdat het twee jaar geleden is dat hij heeft gewerkt is hij ontslagen van zijn werk en mijn moeder werkt dus niet dus misschien komen we nu ook in de geld problemen?